• پنجشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: kerman-61141
  • خبرنگار : 50189

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان:

کارخانه تولید کاتد رمشک؛ 6 ماه در انتظار رسیدن برق!!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان از عدم تکمیل زیرساخت‌های جنوب استان که سبب‌ساز عدم توسعه این منطقه شده انتقاد کرد و گفت: به‌طورمثال در منطقه رمشک در جنوبی ترین نقطه استان کرمان، کارخانه تولید کاتد تعریف شده بود که می توانست برای 300 نفر در محرومیت‌ترین نقطه کشور اشتغال ایجاد می‌کند اما متاسفانه حدود 6 ماه است که این پروژه به دلیل نداشتن برق معطل باقی مانده است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "مسلم مروجی فرد" عصر امروز 23 خردادماه در دیدار نخبگان و سرمایه‌گذاران جنوب استان کرمان با وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان جیرفت گفت: جنوب استان کرمان شامل 7 شهرستان با مساحتی در حدود 40 هزار کیلومتر مربع است که برای رفع محرومیت از این منطقه 44 نهاد و اداره از شمال استان کرمان جدا شده‌اند.

وی از صدور 367 مجوز پروژه های حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها برای بیش از 6 هزار و 900 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رییس سازمان صمت جنوب استان کرمان ادامه داد: 14 طرح اقتصاد مقاومتی نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان تعریف شده که تا پایان سال گذشته در حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و در سال جدید نیز علاوه بر دنبال کرده پروژه های باقی مانده از سال 97، طرح های اقتصاد مقاومتی جدیدی نیز برای این منطقه تعریف شده است.

وی با بیان این مطلب که 70 درصد کرمیت کشور از جنوب استان کرمان صادر می‌شود، از صدور 224 پروانه اکتشاف در جنوب استان خبر داد و عنوان کرد: 110 پروانه بهره‌برداری نیز در این منطقه صادر شده است ضمن آنکه در حوزه صنایع معدنی نیز 45 مجوز در جنوب استان صادر گردیده که میانگین پیشرفت آنها حدود 60 درصد است.

مروجی فرد از عدم تکمیل زیرساخت‌های جنوب استان که سبب‌ساز عدم توسعه شده انتقاد کرد و افزود: به‌طورمثال در منطقه رمشک در جنوبی ترین نقطه استان کرمان، کارخانه تولید کاتد تعریف شده بود که می توانست برای 300 نفر در محرومیت‌ترین نقطه کشور اشتغال ایجاد می‌کند اما متاسفانه حدود 6 ماه است که این پروژه به دلیل نداشتن برق معطل باقی مانده است.

رییس سازمان صمت جنوب استان کرمان با گلایه از عدم تفاوت بین سرمایه‌گذاران جنوب استان که یک منطقه کم‌برخوردار است با سرمایه‌گذاران مناطق برخوردار عنوان کرد: در جنوب کرمان بانک اختصاصی کشاورزی داریم که طرح‌هایی جهادکشاورزی را به راحتی پذیرش می‌کند اما طرح‌های صنعتی را به راحتی پذیرش نمی‌کنند لذا برای این مهم باید تدابیری اندیشیدی شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha