• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-26094

در گفت و گوی ایسنا با یک استاد دانشگاه مطرح شد؛

روستای شمشیر قابلیت های بسیاری برای جذب گردشگر دارد

روستای شمشیر قابلیت های بسیاری برای جذب گردشگر دارد

یک استاد رشته مردم شناسی دانشگاه های استان کرمانشاه، گفت: روستای شمشیر قابلیت های بسیاری برای جذب گردشگر دارد.

 

شهلا جواهری در گفت و گو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص ویژگیهای روستای هدف گردشگری شمشیر، اظهار داشت: روستاي کوهستانی شمشیر از توابع بخش مرکزي شهرستان پاوه قرار دارد که این روستا از شمال و شمال غرب به کوه سربرده، از غرب و جنوب غربی به کوه سرپاسارد و از شرق به کوه قاقران محدود می شود.

 

وی با اشاره به وضعیت اقلیمی این روستا افزود: روستای شمشیر اقلیمی معتدل و خشک دارد و آب و هواي آن در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در فصل زمستان سرد و خشک است.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: شمشیر، روستایی کوهپایه اي با بافت مسکونی متمرکز است که اکثر خانه هاي آن در یک طبقه و با سقف هاي مسطح و به صورت پلکانی ساخته شده اند، به طوري که سقف یک خانه حیاط خانه ي دیگري است. این نوع معماري که از شرایط توپوگرافی محدوده ي کوهستانی متأثر است، در بیشتر نواحی کوهستانی کردستان و گیلان متداول می باشد.

 

جواهری تصریح کرد: روستای شمشیر قابلیت های بسیاری برای جذب گردشگر در ایام مختلف سال به ویژه در ایام نوروز دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: نزدیک بودن این روستای هدف گردشگری به جاده اصلی و همچنین نزدیک بودن آن به شهر پاوه از جمله ویژگیهای روستای شمشیر برای جذب گردشگران است.

 

این استاد دانشگاه های استان کرمانشاه، اظهار داشت: گردشگری روستایی یکی از شاخه های اصلی گردشگری است که با توسعه آن می توانیم به توسعه صنعت گردشگری کشور کمک کنیم که در این بین روستاهای هدف گردشگری می توانند نقش آفرینی کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha