• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-93541
  • خبرنگار : 50210

تولید قاشق سینرژیک پشت سد اخذ مجوز/می توانیم، اگر مجوز بدهند

تولید قاشق سینرژیک پشت سد اخذ مجوز/می توانیم، اگر مجوز بدهند

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیشگام کاوش سلامت سبز گفت: با گذشت 9 ماه هنوز مجوز تاسیس و بهره‌برداری از محصول قاشق سینرژیک در اراک صادر نشده است.

حامد فراهانی در گفت‌وگو‌ با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به تولید قاشق‌های سینرژیک در اراک عنوان کرد: استفاده از مواد غذایی سلامت بخش نظیر میکروب‌های مفید(پروبیوتیک‌ها) و دمنوش‌ها به دلیل روش غلط تغذیه موجود در کشور یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تحقیقات علمی مبنی براینکه استفاده همزمان از پروبیوتیک‌ها و گیاهان دارویی با یکدیگر تاثیری دوچندان را به همراه دارد و به همین دلیل به این محصولات سینرژیک گفته می‌شود، افزود: دمنوش های سینرژیک تولید شده توسط این شرکت محصولی با کاربری ساده متشکل از گیاهان سلامتبخش همراه با باکتری‌های پروبیوتیک‌ هستند.

فراهانی تصریح کرد: کاربرد این تکنولوژی برای تولید این محصول توسط طب سنتی چین آغاز شده است و پس از سال‌ها تحقیق و مطالعه گروه علمی شرکت موفق به بومی‌سازی این محصول منحصر به فرد طبق طب بوعلی شده است و این دمنوش در قالب قاشق یکبار مصرف قابل تجزیه و تهیه شده از پلیمر نشاسته بسته‌بندی‌ می‌شود و از شیرین‌کننده‌های فاقد قند و کاملا طبیعی در آن استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت علمی بر روی این دمنوش‌ها در سال 1384 آغاز شده و فعالیت رسمی شرکت از سال گذشته آغاز شده است، گفت: مواد متشکله در این دمنوش‌های قاشقی را نعنا فلفلی، آویشن شیرازی، زیره سبز، زنیان، بادرنجویه، رازیانه، دارچین، شیرین‌کننده طبیعی(استویا)، پروبیوتیک(مالتودکسترین) تشکیل می دهد. هیچگونه سموم و کود شیمیایی در کشت گیاهان استفاده نشده است.

مدیرعامل این شرکت با تاکید بر اینکه قاشق سینرژیک حاوی هفت گیاه دارویی برگرفته از طبق بوعلی و در جهت بهبود مشکلات گوارشی کاربرد دارد، افزود: پاکسازی روده‌ها، بهبود گوارش کودکان، یبوست، سندروم روده تحریک پذیر، درد پیش از قاعدگی، بهبود سوخت و ساز بدن و افزایش چربی‌سوزی، ایجاد طراوت و نشاط و بالا بردن سطح انرژی بدن، بالا بردن ایمنی بدن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن همچون چربی خون، قندخون، سکته‌های قلبی و مغزی، جلوگیری از اکسیده شدن بدن، پیری زودرس و کمک به جذب بهتر مکمل‌ها و ویتامین‌ها با مصرف مداوم قاشق سینرژیک از مزایای این محصول عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به دریافت مجوز پروانه تاسیس و بهره‌برداری شده است، تصریح کرد: متاسفانه با گذشت 9 ماه از اقدام هنوز موفق به دریافت مجوز نشده‌ایم و پروسه اخذ مجوز و نبود هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مرتبط کار را با کندی بسیاری روبرو کرده است.

فراهانی با بیان اینکه این محصول با نمونه‌های موجود در بازار که با برخی برندها عرضه می‌شود، متفاوت است چراکه این برندها فاقد پروبیوتیک‌ها هستند، افزود: در حال‌حاضر این محصول تنها در امریکا و کره جنوبی تولید می‌شود و با کسب مجوز ایران سومین کشور تولیدکننده خواهد بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر با وجود اینکه هنوز به عرصه تولید نرسیده‌ایم، اما بازار خود را فراهم کرده‌ایم، گفت: بخشی از این بازار قطعا بازار مجازی خواهد بود و در کنار آن با بازاریابی صورت گرفته و حضور در برخی نمایشگاه‌ها استقبال بسیار خوبی از کشورهای نیجریه، ارمنستان، آذربایجان، هند و کره از این محصولات شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیشگام کاوش سلامت سبز با بیان اینکه برای تولید این محصول سرمایه‌گذاری 850 میلیون تومانی لازم است گفت: تاکنون حدود 80 میلیون تومان برای این محصول سرمایه‌گذاری شده است که 50 میلیون تومان آن از طریق تسهیلات پارک علم و فناوری استان تامین شده است.

فراهانی گفت: این پروژه در سال اول برای 40 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت و بعد از سه سال امکان افزایش 100 تا 120 فرصت شغلی دیگر نیز وجود دارد.

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha