• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: mazandaran-34118

ایسنا گزارش می‌دهد:

طمع گنج جان 3 مرد را گرفت/متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در چاه 9 متری

طمع گنج جان 3 مرد را گرفت/متلاشی شدن باند حفاری غیرمجاز در چاه 9 متری

در عصر روز شنبه 11 اردیبهشت ماه، پیکر 3 مرد در ارتفاعات شهرستان آمل از درون چاهی به بیرون کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، جنگل های الیمستان در بخش امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل در ارتفاع دو هزار متری از جنگل های بکر و تودرتوی استان مازندران است.

این منطقه از گذشته محلی برای کسانی بوده است که به طمع گنج به این جنگل ها و روستاهای حواشی آن می روند.

در حادثه ای امروز در شهرستان آمل پیکر بی جان سه مرد در درون چاهی یافت شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در این باره به خبرنگار ایسنا می گوید: عملیات جستجوی مفقودین پس از 14ساعت حوالی ساعت 22 شامگاه یک شنبه پایان رسید.

جمشید نیکزاد عنوان می کند: در پی اطلاع از سوی مرکز eocجمعیت هلال احمر استان مازندران مبنی بر مفقودی چهار نفر در جنگل های الیمستان منطقه قلاگردن بلافاصله دوتیم نجات کوهستان همراه با 2 دستگاه خودروی کمک دار و نیروی انتظامی و سه تن از بستگان مفقودین به منطقه اعزام و پس از حدود 3.5 ساعت به منطقه قلعه قلاگردن رسیده و متوجه حفر چاهی در بالای قله شده که با تجسس بیشتر متوجه اجساد سه تن از این مفقودین در داخل چاه شدند.

وی ادامه می دهد: پس از نصب کارگاه و ورود نجاتگران به داخل چاه و با هماهنگی نیروی انتظامی و اداره آگاهی اقدام به خروج اجساد از داخل چاه به بیرون کرده و پس از ثابت کردن برروی بستکت و با کمک چند تن از اهالی و نیروی انتظامی منطقه چلاو نسبت به انتقال به روستای الیمستان اقدام شد.

نیکزاد یادآور می شود: چاه حفر شده حدود 9متر عمق داشته و اجساد با صورت جلسه در داخل روستای المیستان تحویل نماینده سازمان آرامستان و پزشک قانونی شد.

 

این 3 مرد چه کسانی بودند و چه می کردند؟

 

دادستان شهرستان آمل نیز در این باره به ایسنا می گوید: به همراه این اجساد، ادوات و آلات حفاری غیرمجاز و دستگاه گنج یاب کشف شده است.

علی طالبی می افزاید: یکی از کسانی که در این حادثه جان باخته سرکرده یک باند حفاری غیرمجاز بود که سابقه زندانی و محکومیت داشته و از دو سال پیش تحت تعقیب بود.

وی یادآور می شود: در این حادثه دو نفر دیگر نیز جان خود را از دست داد و یک نفر نیز که معاون سرکرده باند بود متواری شده است.

طالبی با اشاره به دلایل مرگ این افراد می گوید: به نظر یکی از افراد با چراغی به درون چاه رفته و از آنجایی که دستگاه تهویه هوای ضعیفی نیز به همراه داشتند؛ از دست می رود و دو نفر دیگر نیز برای نجات درون چاه می روند که بر اثر متصاعد شدن گاز کشته می شوند.

دادستان آمل با بیان اینکه دو دستگاه تلفن همراه نیز این افراد کشف شده است، می افزاید:  هنوز درباره علت مرگ مطمئن نیستیم و با اعلام نظر پزشکی قانونی در این زمینه اعلام نظر می شود زیرا شاید به دلیل اینکه یکی از متهمین فراری است شایبه مرگ عمدی این افراد نیز دست بررسی است.

وی تاکید می کند: هنوز مشخص نیست چیزی از این حفاری غیرمجاز به دست آمده باشد یا نه و متواری شدن یک فرد هر گونه حدسی را ایجاد می کند.

طالبی ادامه می دهد: یکی از متوفیان پیش از عزیمت به محل حفاری به برادر خود می گوید که اگر چند ساعت برنگشتم به دنبالمان در فلان محل بیایید؛ برادر وی نیز پس از عدم مراجعه وی به محل حفاری می رود که با این وضعیت مواجه می شود.

وی می افزاید: اطرافیان متوفی نیروی انتظامی را در جریان این حادثه قرار می دهد و مسئولان و امدادگران به محل حادثه می روند.

طالبی درباره هویت این افراد نیز می گوید: از شناسنامه هایی که از این افراد به جا مانده نشان می دهد یکی اهل تهران، یکی اهل محمودآباد و یکی هم شناسنامه فیروزکوهی داشته است.

وی در پایان اعلام کرد: نظریه پزشکی قانونی تا یک هفته آینده اعلام می شود و سپس می توان در این باره نظر نهایی را اعلام کرد.

  

گزارش از الناز پاک نیا-ایسنای مازندران

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha