• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-41437
  • خبرنگار : 50123

در سال گذشته انجام شد:

توقیف 700 دستگاه خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در چهارمحال و بختیاری

توقیف 700 دستگاه خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در چهارمحال و بختیاری
رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری گفت: خودروهایی که بالای یک میلیون تومان خلافی دارند، توقیف می‌شوند که در سال گذشته ۷۰۰ خودرو توقیف شد و پس از انجام اقدامات قانونی خودروها ترخیص شدند.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – سرهنگ حمزه رفیعی 14 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سه ماه نخست سال جاری در راستای ارتقاء انضباط اجتماعی و رسیدگی به بحث تصادفات و کنترل عبور و مرور، اظهار کرد: از ابتدای سال ۳۰ طرح ترافیکی در سطح استان اجرا شده و در این زمینه حدود ۲۰۰ طرح در سطح شهرها انجام شده است.
رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کنترل ناوگان عمومی، مسافربرهای شخصی، بستن کمربند و جلوگیری از تخلفات حادثه‌خیز از اقدامات ترافیکی در راستای کاهش تصادفات بوده که موجب کاهش ۲۸ درصدی شکایات شده است.
رفیعی گفت: خودروهایی که بالای یک میلیون تومان خلافی دارند، توقیف می‌شوند که در سال گذشته ۷۰۰ خودرو توقیف شد و پس از انجام اقدامات قانونی خودروها ترخیص شدند.
وی ادامه داد: در این مدت رسیدگی به اعتراضات در جهت صدور قبض 28 درصد کاهش داشته و پاسخگویی به استعلامات مراجع قضایی نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.
رفیعی گفت: در سطح استان بیش از 21 هزار خدمات شامل شماره‌گذاری خودروهای جدید، تعویض شماره‌گذاری خودروها، شماره‌گذاری موتورسیکلت، نقل و انتقال وسیله نقلیه به مردم ارائه شده که در این مدت ارائه خدمات به مردم 10 درصد افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: برای رانندگان متخلفی که اقدامات حادثه‌ساز از جمله حرکات نمایشی، آلودگی صوتی، مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر قبل از رانندگی، سبقت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه را انجام دهند جرایم سخت‌گیرانه‌ای در نظر گرفته شده است و همچین برای این رانندگان بین ۳ تا ۲۰ نمره منفی بسته به نوع تخلف در نظر گرفته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست سال جاری مجموع تصادفات در استان 50 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در این مدت نسبت به سال گذشته فقره فوتی 27 درصد کاهش، تعداد متوفی 27 درصد کاهش و فقره جرحی و تعداد مجروحین نیز افزایش داشته است.
رفیعی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز 175 مورد گزارش شده است، بیان کرد: از این تعداد 20 مورد تخلف حادثه ساز شامل حرکات نمایشی، آلودگی صوتی، مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر است که در صورت عدم رعایت اعمال قانون با بیشترین مبلغ انجام می‌شود که علاوه بر آن نمره منفی از سه تا 20 نمره نیز لحاظ خواهد شد.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح‌ها در راستای کنترل خودروهای سطح معابر، نسبت به سال گذشته برخوردها دو درصد افزایش داشته است.
رفیعی از تشکیل قرارگاه جهادی کاهش تصادفات از ابتدای امسال در سطح استان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه پیشگیری و کاهش تصادفات انسانی و خسارت بدنی و مالی است.
وی تاکید کرد: لازم است سایر دستگاه‌هایی که در امر ترافیک دخیل هستند مساعدت لازم را انجام دهند که در این راستا تجهیزات کنترل الکترونیکی در راستای کاهش تصادفات و حوادث ناشی از آن دربرخی از تقاطع‌های مرکز استان نصب شده است که تخلفات از طریق مرکز مانیتورینگ رصد می‌شود.
رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه بیشترین تصادفات شهری در ساعات 16 تا 20 رخ داده است، تصریح کرد: عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو، موتورسواران و عابرین پیاده از عمده دلایل تصادفات در شهرها بوده است که با توجه به استاندارد نبودن پیاده‌روها لازم است پیگیری در این زمینه توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود.
وی گفت: در راستای کاهش تصادفات نقاط حادثه‌ساز شناسایی شده که باید اقدامات ترافیکی انجام شود که 26 دستگاه متولی در امر ترافیک دخیل هستند.
رفیعی خط‌کشی معابر، نصب علائم، تجهیزات، آموزش رانندگان ادارات و مردم را از اقدامات شاخص در قرارگاه دانست.
وی تصریح کرد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به عنوان خطوط قرمز پلیس است که صادر نشدن قبوض تک برگی یکی از برنامه‌های کاری پلیس است.
رفیعی با اشاره به اینکه تخلفات در برخی از شهرستان‌ها با اولویت شهرها هدف‌گذاری شده است، گفت: 60 درصد حوادث ترافیکی یا فوتی در مرکز استان است و بعد از آن بروجن، لردگان و فارسان است.
وی گفت: نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ‌ ترافیک بسیار تأثیرگذار بوده که لازم است در این زمینه اطلاع رسانی صورت گیرد
رفیعی خاطرنشان کرد: همبستگی میان مردم و پلیس موجب ضامن امنیت و ارتقاء امنیت اجتماعی می‌شود.
 
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha