• شنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۱:۴۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: shahrekord-44168
  • خبرنگار : 50123

ساخت 306 پروژه در چهارمحال و بختیاری با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز

ساخت  306 پروژه در چهارمحال و بختیاری با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 330 خیر مدرسه ساز و ساخت 306 پروژه با مشارکت خیرین از سال 61 تا 97 در استان، گفت: یک‌هزار و 541 باب کلاس درس با زیربنای 207 هزار و 350 متر مربع با مشارکت خیرین در استان احداث شد.
به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - محمدرضا براتی چهارم خردادماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به برگزاری 21 امین جشنواره استانی خیرین مدرسه‌ساز در 21 خردادماه، اظهار کرد: این جشنواره‌ها از اسفندماه تا خردادماه در قالب منطقه‌ای و شهرستانی برگزار می‌شود.
وی افزود: نخستین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استانی در تهران برگزار شد که از سال 94 به بعد رشد چشمگیری در کمک خیرین در امر مدرسه‌سازی ‌صورت گرفت.
براتی گفت: در سال گذشته شاهد رشد چهار برابری در میزان اعتبارات از محل استانی و ملی به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین بودیم، به طوری که در سال گذشته 16 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه شد.
وی بیان کرد: عزم و هدف دولت در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیری است که باید این پروژه‌ها به منظور تکمیل، در اولویت قرار گیرند تا به بهره‌برداری برسند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به وجود 330 خیر مدرسه ساز و ساخت 306 پروژه با مشارکت خیرین از سال 61 تا 97 در استان، تصریح کرد: یک هزار و 541 باب کلاس درس با زیربنای 207 هزار و 350 متر مربع با مشارکت خیرین در استان احداث شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته از 30 باب پروژه افتتاح شده، 20 پروژه در قالب 98 کلاس درس با زیربنای 14 هزار متر مربع با مشارکت خیرین احداث شد.
براتی تاکید کرد: در سال جاری از 60 پروژه در حال اجرا، 45 پروژه در قالب 205 کلاس درس با زیربنای 32 هزار و 500 مترمربع با مشارکت خیرین انجام می‌شود.
وی گفت: علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی، خیرین مدرسه‌ساز با مشارکت مطلوبی وارد این امر می‌شوند به طوری که 75 درصد از پروژه‌های نیمه تمام از محل خیرین انجام می‌شود.
براتی خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع سیل در استان، حصار مدارس قدیمی تخریب شد که بالغ بر هفت میلیارد تومان هزینه بازسازی مدارس خسارت‌دیده است.
در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: 120 مدرسه تخریبی و 600 مدرسه در استان نیازمند مقاوم‌سازی است که باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا در سال تحصیلی جدید مشکلی ایجاد نشود.
در ادامه رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: مدارس استعدادهای درخشان در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن دایر است، به طوری که چهار مدرسه در بروجن و دو مدرسه در شهرکرد وجود دارد.
حمیدرضا اکبری گفت: در مدارس استعدادهای درخشان رشته علوم انسانی به دلیل نداشتن طرفدار، وجود ندارد که امسال این رشته تقویت خواهد شد.
وی در خصوص برگزاری طرح ملی شهاب در 17 منطقه استان، بیان کرد: این طرح حدودا پنج سال است که با حمایت بنیاد ملی نخبگان در مدارس برگزار می‌شود و این امر نیازمند بودجه و اعتبار است.
اکبری ادامه داد: این طرح به منظور شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در مدارس برگزار می‌شود که لازم است این امر توسط سازمان‌های متولی امر پژوهش مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه در خصوص برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزان، تاکید کرد: علی رغم مشکلات بسیار، چهارمحال و بختیاری در زمینه المپیادهای علمی وضعیت نسبتا مطلوبی دارد که در صورت امکان لازم است تمامی سازمان‌های متولی دانش، نخبه‌پروری و استعداهای درخشان به آموزش و پرورش کمک کنند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha