• پنجشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: zanjan-90408

استاندار زنجان خبر داد:

مدیریت مسائل کلان اقتصادی توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز

مدیریت مسائل کلان اقتصادی توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز


استاندار زنجان، هدف اصلی از هیئت اندیشه‌ورز حوزه اقتصادی را مدیریت اقتصادی مسائل استان عنوان کرد و افزود: این هیئت با بررسی شرایط موجود و با دریافت تفویض اختیاراتی از وزارتخانه‌ها، به اتخاذ تصمیمات راهبردی در حوزه رونق و بهبود اشتغال استان می‌پردازد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، فتح‌الله حقیقی در جلسه هیئت اندیشه‌ورز استان زنجان، با بیان اینکه در سه حوزه اقتصادی، سیاسی - امنیتی و شهری - روستایی هیئت‌های اندیشه‌ورزی متشکل از چند مدیر دولتی در آن حوزه و چند مدیر بخش خصوصی تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: این هیئت‌های اندیشه‌ورز به بررسی مهم‌ترین راهکارهای عملیاتی در زمینه بهبود وضعیت موجود و توسعه استان در هر بخش می‌پردازند و راهکارهای عملی را تصویب و اجرا خواهند کرد.

 

وی بر ضرورت تثبیت اشتغال‌های موجود در واحدهای تولیدی استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه حداکثر توان خود را به کار خواهیم گرفت.

 

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با اشاره به آمادگی وزارتخانه‌ها جهت واگذاری اختیارات لازم به استان‌ها، اظهار کرد: در سفرهای هفتگی خود به تهران، موارد مورد نیاز و مطرح شده در هیئت‌های اندیشه‌ورز را در وزارتخانه‌ها پیگیری خواهم کرد تا در صورت نیاز، اختیارات لازم برای تصمیم‌گیری‌های راهبردی به استان‌ها واگذار شود.

 

گفتنی است، استفاده از الگوهای عملیاتی سایر استان‌ها در زمینه کنترل بازار و بهبود شاخص‌های اقتصادی، تشکیل خوشه‌های صنعتی و تولیدی در استان، تلاش در راستای بازگشت حداکثر ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی استان، ایجاد اشتغال بدون اتکا به تسهیلات بانکی، تلاش در جهت افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات سرمایه‌ در گردش از یکسال به دوسال و لحاظ هزینه های جانبی در این بازپرداخت، عبور از فعالیت های سنتی به ویژه در حوزه خدمات و ارائه راهکارهای نوین برای توسعه اقتصاد و اشتغال در استان از مهم‌ترین موضوعات پیشنهاد شده توسط اعضا در این هیئت بود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha