• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400011708179
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:

کمبود کیت تشخیص کرونای انگلیسی در خراسان ‌جنوبی

کمبود کیت تشخیص کرونای انگلیسی در خراسان ‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: ۵۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی خراسان جنوبی برای بیماران کرونایی تکمیل شد.

کامبیز مهدی زاده، امروز سه شنبه ۱۷ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: هم اکنون از ۵۰۰ تخت بیمارستان برای درمان بیماران کرونایی، ۵۰ درصد آن پرشده است و با این روند افزایش مبتلایان پیش بینی می‌شود دچار کمبود تخت در بیمارستان‌ها شویم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تاکنون ۴۷ مورد ابتلا به کرونای انگیلسی در استان شناسایی شده است، افزود: در استان با کمبود کیت تشخیص کرونای انگلیسی مواجه هستیم و پیش بینی می‌شود که تعداد بیشتری از مبتلایان به این ویروس در استان باشند.

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون تمامی شهرستان‌ها درگیر این ویروس جهش یافته شده‌اند، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های بیرجند، قاین و فردوس در وضعیت نارنجی قرار دارند و با توجه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال قرمز شدن شهرستان‌های نارنجی تا آخر هفته وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه تا پایان هفته محموله جدید واکسن وارد استان می‌شود، گفت: تاکنون سالمندان با بیماری زمینه‌ای و کادر درمان واکسینه شدند و در مراحل بعدی گروه‌های سنی بالا با بیماران زمینه‌ای از فروردین تا تیر ۱۴۰۰، مشاغلی که در تماس مستقیم با مردم هستند در مرداد ماه، گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال و تمامی مراکز تجمعی ازجمله زندان‌ها تا آذر و زمستان ۱۴۰۰ واکسینه می‌شوند.

مهدی زاده گفت: تاکنون کمتر از ۵ هزار دوز واکسن وارد استان شده که به گروه‌های هدف تزریق شده و محموله جدید به گروه‌های در معرض خطر بیشتر تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسن تولید داخل از اواخر بهار امسال در دسترس قرار خواهد گرفت و جمعیت بیشتری واکسینه خواهند شد.

وی از مردم خواست تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و علاوه بر رعایت فاصله گذاری و زدن ماسک از تهویه مناسب نیز در فضاهای بسته برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha