• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400011808979
  • خبرنگار : 50165

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان عنوان کرد

لزوم جبران کم‌توجهی‌های رخ‌داده به مجازات جایگزین حبس در سال جاری

لزوم جبران کم‌توجهی‌های رخ‌داده به مجازات جایگزین حبس در سال جاری

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: سال گذشته در برخی حوزه‌های قضایی نسبت به مجازات جایگزین حبس کم‌توجهی شد که باید از ابتدای سال جاری جبران شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان زنجان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (۱۸ فروردین) در جلسه شورای مدیران دادگستری استان زنجان که بلافاصله بعد از جلسه مشترک شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها و تاکیدات ریاست قوه قضاییه بر اجرای سیاست‌، برنامه‌ها و سند تحول قضایی برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های مدیران از اجرای سیاست و برنامه‌های قوه‌قضاییه در حوزه‌های قضایی در سال گذشته، اظهار کرد: حسب اعلام معاونت راهبردی قوه‌قضاییه، استان زنجان در راستای اجرای سیاست‌های قوه‌قضاییه در سال گذشته جزو ۶ استان اول کشور است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اقدامات و عملکردها بایستی متفاوت‌تر و با شتاب بیشتر نسبت به سال گذشته دنبال شود، افزود: در خصوص دادرسی الکترونیکی در استان که در نیمه دوم سال ۹۹ شروع شد و تعدادی از شعب از این سیستم نوین استفاده کردند؛ امسال باید همه شعب و حوزه‌های قضایی از دادرسی الکترونیکی بدون کاغذ استفاده کنند که این مهم، نیاز به همت مضاعف و مدیریت برجسته است.

این مسئول ادامه داد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در همه حوزه‌های قضایی استان که از اولویت‌های قوه‌قضاییه است. برابر گزارش‌های دریافتی و بررسی‌های به عمل آمده سال گذشته در برخی حوزه‌های قضایی نسبت به این موضوع کم‌توجهی شد که انتظار این است از ابتدای سال‌جاری به این امر اهتمام ویژه شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به اشتغال ۵۴ درصدی در حوزه زندانیان استان در سال گذشته، تصریح کرد: این یک اقدام خوبی بود، اما سال جدید بایستی این آمار به ۸۰ درصد افزایش یابد که تحقق این امر نیاز به همراهی و همکاری قضات دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان یادآور شد: توجه به حفظ کرامت انسانی مراجعان و کارکنان که از اولویت‌های سال ۱۴۰۰ است و بایستی به‌طور کامل در همه حوزه‌های قضایی انجام شود؛ چراکه شأن ما شأن خدمتی و احترام به هم‌نوع است که در این راستا بهترین الگوی رفتاری و اخلاق حضرت پیامبر اسلام (ص) است.

صادقی‌نیارکی اظهار کرد: برنامه سند تحول قضایی برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده که اقدامات و حرکت‌های ما بایستی در مسیر این سند باشد، چرا که سند تحول چراغ راه و رساله عملیه مدیران در انجام وظایف است؛ علاوه‌بر آن ترویج فرهنگ صلح و سازش در همه پرونده‌ها از دیگر برنامه‌های مهم سال ۱۴۰۰ استان است. ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قابل سازش بایستی دقیق و به‌طور کامل انجام شود، در پرونده‌های غیرقابل گذشت که یک طرف پرونده شاکی است، تلاش شود رضایت و گذشت شاکی حاصل شود.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به نام‌گذاری شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) بر ضرورت توجه و اهتمام برای تحقق شعار سال در همه حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد و گفت: تلاش برای تحقق این امر یک تکلیف است تنها مرجع اطلاع‌رسانی در دادگستری استان حوزه روابط عمومی و ارتباطات استان و شورای اطلاع‌رسانی است، از اینرو انتظار می‌رود مدیران حوزه‌های قضایی اطلاع‌رسانی سریع و دقیق از پرونده‌های مهم و اتفاقات خاصی که در حوزه قضایی خود می‌افتد را به مرکز استان اطلاع دهند تا پس از بررسی و جمع‌بندی اخبار به مرکز رسانه قوه قضاییه ارسال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha