• پنجشنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400012615257
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی:

حوزه علمیه خراسان از جایگاه فاخری در کشور برخوردار است

حوزه علمیه خراسان از جایگاه فاخری در کشور برخوردار است

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: مدارس حوزه علمیه مشهد در کشور از جایگاه فاخری برخوردار هستند.

محمدصادق معتمدیان امروز، ۲۶ فروردین ماه، در دیدار با آیت‌الله سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، با اشاره به مشکلات استان در سال گذشته، افزود: در سال ۱۳۹۹ مشکلات، فشارها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان را شاهد بودیم و با مقاومتی که مردم داشتند تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری این دوران را پشت سر گذاشتیم. امیدواریم با مدیریت کلانی که همچون سال‌های قبل مقام معظم رهبری انجام دادند، بتوانیم آسیب‌ها را به فرصت تبدیل و برای مردم عزیز کشورمان شرایط خوبی را محیا سازیم.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تحریم‌های بی‌سابقه، فشارهای اقتصادی و مشکلاتی که در مجموعه کشور با آن درگیر بودیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی رویکردهایی در سطح کلان ترسیم کردند که در حوزه «سیاست و اقتصاد مقاومتی» اقدامات ارزشمندی در سطح کشور انجام گرفت.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های برجسته استان در حوزه‌های گوناگون، بیان کرد: در بخش صنعت و معدن ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد که بخشی از آن‌ها جزو ظرفیت‌های بالقوه خراسان رضوی به شمار می‌روند. در این راستا باید تلاش کرد تا از حداکثر ظرفیت و پتانسیل‌ها برای رشد و پیشرفت استان و کشور استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که «استان خراسان رضوی یکی از قطب‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شود»، تصریح کرد: وجود بارگاه ملکوتی حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام، نگاه ویژه‌ای را به سمت استان معطوف کرده است که باعث خیر و برکت در این شرایط ویژه برای استان شده است.

وی با تأکید بر ضرورت گره‌گشایی از مشکلات مردم، افزود: نگاه متوازنی را در سطح استان ایجاد کرده‌ایم که در آن مشکلات کل استان مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد. همچنین گروهی از مدیران را تشکیل داده‌ایم که با حضور میدانی در میان مردم و احصای مشکلات شهرستان‌ها و برگزاری جلسات، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای رفع این مشکلات انجام می‌دهند. بر این اساس تاکنون طی سفرهای شهرستانی و بازدیدهای صورت گرفته ۳۹۰ مصوبه داشته‌ایم که ۵۰ درصد آن‌ها اجرایی شده‌اند.

معتمدیان با اشاره به مسائل موجود در حاشیه شهر مشهد، گفت: در حاشیه شهر مشهد معضلات بسیار زیادی وجود دارد، به طوری که ساکنان این مناطق بعضا از حداقل‌ترین امکانات برخوردار هستند. بر این مبنا به دنبال هویت‌بخشی به مردم مناطق حاشیه شهر هستیم. در مرحله اول بنیاد مستضعفان پذیرفت به عنوان معین محرومیت‌زدایی در این منطقه حضور پیدا کند. همچنین در بودجه ۱۴۰۰ برای حاشیه شهر مشهد یک ردیف مستقل ایجاد کردیم. در این راستا احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد هم به زودی عملیاتی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی به اقدامات در حال انجام برای توسعه حاشیه شهر مشهد و زائرین اشاره کرد و افزود: احداث ۴۰۰ کلاس درس، هشت مسجد، هشت کلانتری، ۵۱ خانه بهداشت و درمان، کتابخانه و رفع مشکلات زیرساختی فاضلاب از جمله پروژه‌های در حال انجام برای حاشیه شهر مشهد است.

آیت‌الله سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، نیز در این دیدار، گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، نیاز است که با تولید علم، پشتیبانی‌های متناسب و رفع موانع یک حرکت خوب و تحولی در ادامه فعالیت‌های گذشته صورت بگیرد و بتوانیم همانند توصیه مقام معظم رهبری اصالت حوزوی را پیش ببریم.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده پیرامون حوزه محرومیت‌زدایی، ساماندهی حاشیه شهر مشهد، طرح ویژه تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، سفرهای شهرستانی، اقدامات عمرانی و اقتصادی ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha