• شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400012815902
  • خبرنگار : 50204

کرونا آموزش های مجازی فنی حرفه ای را در استان مرکزی به ۸۰۰ به هزار نفر ساعت رساند

کرونا آموزش های مجازی فنی حرفه ای را در استان مرکزی به ۸۰۰ به هزار نفر ساعت رساند

ایسنا/مرکزی مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع کرونا، بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مجازی برای اولین بار در استان ارائه شد و امسال نیز مجوز آموزش های مجازی برای آموزشگاه های آزاد در سطح استان اخذ و مقرر شده از ۲۸۰ آموزشگاه، ۳۰ آموزشگاه در فاز نخست، این اقدام را انجام دهد.

منصور جلیلوند در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانش آموزان، ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی، دانش آموختگان دانشگاه‌ها، سربازان، معلولین، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، پناهندگان و اتباع خارجی، آسیب دیدگان اجتماعی، روستاییان، متقاضیان مهارت آموزی، معتادان بهبودیافته، شاغلان بنگاه های اقتصادی و ... طیف‌های بهره بردار از خدمات فنی و حرفه ای در استان مرکزی هستند.

وی افزود: در سال ۹۹ بالغ بر دو میلیون و ۹۷۶ هزار نفر ساعت در حوزه آموزش های مراکز ثابت و سیار در بخش دولتی آموزش های لازم را فرا گرفتند، این آموزش ها در شرایطی رخ داد که درگیر شرایط کرونایی بودیم و آموزشگاه‌های سطح استان تقریبا نیمی از سال را تعطیل بودند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: آموزش‌ها به گونه ای مدیریت شد که ۱۰۰ درصد تعهدات سالیانه را در حالت عادی پوشش داد. قسمتی از آموزش ها در بخش  های آموزشگاه های آزاد است که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت در این بخش آموزش لازم را دریافت کردند.

جلیلوند با بیان اینکه عمده مشکل ما در بخش آموزشگاه‌های آزاد بود، گفت: آموزشگاه های آزاد ۶ ماه از سال را بیکار بودند که البته تلاش شد آموزشگاه ها با کمترین فن آموز از حالت بسته مطلق خارج شوند.

وی اضافه کرد: سال گذشته مجموع تعهد سالیانه ۴ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۷۹۱ نفر ساعت بوده که بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۷۷ نفر در این مدت آموزش دیده اند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ قرار بر این بود که به آموزش ها در صنایع و مراکز جوار کارگاهی روی آوریم که در این راستا مجوز لازم به مراکز جوار کارگاهی داده شد که از ۲۰۰ مرکز جوارکارگاه در سطح کشور که مجوز را اخذ کردند، ۸۰ مجوز به استان مرکزی اختصاص داشته که در همین راستا استان مرکزی رتبه نخست را کسب کرد.

جلیلوند بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مجازی برای اولین بار در استان ارائه شد و امسال نیز مجوز آموزش های مجازی برای آموزشگاه های آزاد در سطح استان اخذ شده و مقرر شده از ۲۸۰ آموزشگاه، ۳۰ آموزشگاه در فاز نخست این اقدام را انجام دهد.

وی ادامه داد: کارگاه تولید محتوای آموزشی و مرکز کسب و کار در سطح استان راه اندازی شده که در اردیبهشت ماه به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. البته اقدامات دیگری در سطح استان صورت کرفته که در سال جاری افتتاح رسمی خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha