• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۱:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400022920495
  • خبرنگار : 50088

رئیس اداره بهزیستی صالح‌آباد:

روزانه ۴۰۰ بیمار در شهرستان مرزی صالح‌آباد رایگان ویزیت می‌شوند

روزانه ۴۰۰ بیمار در شهرستان مرزی صالح‌آباد رایگان ویزیت می‌شوند
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره بهزیستی صالح‌آباد گفت: روزانه ۴۰۰ بیمار در این شهرستان مرزی توسط یک تیم ۵۰ نفره از پزشکان متخصص اعزامی از استان‌های تهران و البرز ویزیت می‌شوند.

زری صادقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گروه پزشکان اعزامی در قالب طرح «زندگی خوب» با نیت ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانش‌آموزان ایتام و فاقدین شناسنامه به منطقه مرزی و محروم صالح‌آباد آمده و به مدت یک هفته بیماران را ویزیت خواهند کرد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط گروه جهادی متشکل از ۵۰ پزشک متخصص، عمومی، دندان پزشک، پیراپزشک، پرستار، مددکار، فعال اجتماعی و فرهنگی افزود: این خدمات شامل عمل سرپایی ختنه، نوار قلب، غربالگری پزشکی، دندان پزشکی، بیماری‌های داخلی، اطفال، زنان و همچنین تحویل داروی رایگان به مددجویان و بیماران نیازمند شناسایی شده به مدت یک هفته در این منطقه مرزی انجام می‌شود.

صادقی بیان کرد: بیماران ساکن در روستاهای محروم واقع در نقطه صفر مرزی شامل کنده سوخته، خیرآباد عباس آباد، چشمه آزاد، مهدی آباد، جعفریه، جهان آباد، قشه توت، حاجی آباد و رحیم آباد از این خدمات پزشکی بهره‌مند می‌شوند.

وی مطرح کرد: این گروه جهادی از چند وقت پیش با پیگیری‌های انجام شده توسط بهزیستی و با همکاری و مشارکت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نیز دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام و همچنین مساعدت فرماندار صالح‌آباد از ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان مستقر و تا ۲۹ همین ماه خدمات پزشکی ارائه خواهند داد.

رئیس اداره بهزیستی صالح‌آباد در ادامه توضیح داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۰۰۰ بیمار مشمول این طرح در حوزه سلامت، درمان، حمایت، مددکاری و مشاوره در شهرستان مرزی و کم برخوردار صالح آباد از خدمات بهره‌مند خواهند شد.

صادقی با بیان اهداف مهم این گروه خیرین اظهار کرد: این مرکز با اولویت و هدف رسیدگی تخصصی به امور کودکان کار و خیابان در معرض آسیب، کودکان مناطق محروم و کم برخوردار، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند راه‌اندازی شده است که نقش حمایت کننده دارد.  

در حال حاضر بیش از ۸۰۰ خانوار در شهرستان صالح‌آباد تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha