• شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400050200579
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

همت جوانان اصفهانی برای درمان رایگان نیازمندان

همت جوانان اصفهانی برای درمان رایگان نیازمندان

ایسنا/اصفهان مدکام نام طرحی است که جمعی از دانشجویان جوان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای کمک به پرداخت هزینه های درمانی بیماران نیازمند، راه اندازی کرده اند.

درحال حاضر ۲۰۰ پزشک، پرستار، ماما، مدیر آزمایشگاه، داروخانه و تجهیزات پزشکی در این سامانه برای کمک به بیماران داوطلب شده اند، اما قرار است دامنه خدمات طرح گسترده تر شده و از اصفهان به سایر نقاط کشور تسری یابد.

صابر قیاسی بنیان گذار مدکام در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مدکام مخفف دو کلمه مدیکال(Medical) و کام(Come) به معنای آمدن خدمات پزشکی نزد بیمار است، اظهار کرد: بنای کار ما این بوده که بتوانیم بخشی از خدماتی که در بیمارستان ها به بیماران ارائه می شود را در منزل به آنها ارایه دهیم و با کاهش بار مراجعات بیماران به بیمارستان، بار سنگینی که به دوش کادر درمان است را برداریم، در عین حال بعضی از خدمات درمانی را رایگان یا با هزینه اندک در اختیار بیمارانی قرار دهیم که توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پرداخت هزینه های خدمات پزشکی در اصفهان و شهرهای بزرگ از توان بخشی از جامعه خارج است، گفت: از طریق این سامانه بیماران می توانند با هر بودجه و توانی که دارند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و اگر توان پرداخت هیچ هزینه ای ندارند نیز از خدمات رایگان برخوردار شوند. ضمن اینکه از لحاظ کیفیت نیز تفاوتی در خدماتی که ارائه می شود وجود ندارد و خدمات درمانی برای همه بیماران به صورت یکسان و توسط افراد باتجربه انجام می شود.  

بنیان گذار طرح مدکام با بیان اینکه هزینه خدمات درمانی که افراد توانمند پرداخت می کنند نیز صرف بهبود پلتفرم، ارایه گسترش خدمات ویزیت در منزل، ویزیت آنلاین و...برای ارایه خدمت به دیگر هموطنانمان می شود، افزود: برای آن دسته از تخصص هایی که متخصص آن را نداشته باشیم، تلاش می کنیم بخشی از هزینه را از محل درآمدهای شرکت و بخش دیگری را با رایزنی با پزشکان و پرستاران و دریافت تخفیف از آنها تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح از جایی حمایت مالی نمی شود و هسته اصلی تشکیل دهنده آن دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات درمانی در منزل مجوز از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت شده و برای ارائه خدمات آنلاین نیز درحال پیگیری برای دریافت مجوز از اتحادیه کسب و کارهای آنلاین هستیم.

قیاسی اضافه کرد: دامنه فعالیت این طرح گسترده است و براساس رسالت تعریف شده قصد داریم خدمات درمانی در تمام نقاط کشور در دسترس مردم قرار گیرد، اما شروع اولیه طرح از اصفهان است. همچنین پرونده الکترونیکی برای بیماران تشکیل می شود و از طریق پلتفرم واحد در دسترس بیمار و پزشک قرار می گیرد.

وی با تاکید براینکه در صورت تأمین بودجه بنا داریم ۹۹ درصد از خدمات درمانی را به صورت رایگان به مردم ارائه کنیم، گفت: این امر منوط به همکاری خیرین و گروه های جهادی است، چراکه تاکنون همه هزینه ها به صورت شخصی پرداخت شده اما درحال رایزینی با خیران و گروه های جهادی هستیم.

مجری طرح مدکام با اشاره مجدد به اینکه هدف ما این است که سود این طرح صرف خدمات عام المنفعه و گسترش طرح در تمام نقاط کشور شود، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح، پویشی برای فرهنگ سازی و جلب مشارکت پزشکان و پرستاران برای ارائه خدمات درمانی رایگان به افراد نیازمند شکل گیرد و بخشی از مشکلات مردم در این زمینه برطرف شود.

وی با یادآوری اینکه ایده اولیه این کار از سال ۹۷ شکل گرفته و حدود یک سال نیز صرف برنامه نویسی، دریافت مجوزها، تولید محتوا، طراحی، برنامه ریزی، طرح های توسعه ای و ... شده، تصریح کرد: حدود ۱۵ نفر در حوزه های مختلف بر روی این طرح کار کرده اند و از افرادی که علاقمند به خدمت به مردم هستند نیز دعوت به همکاری کرده ایم.  

قیاسی خاطرنشان کرد: مردم در سراسر کشور از طریق پایگاه medcome.ir می توانند خدمت مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوند و بسیاری از این خدمات برای افراد نیازمند رایگان و یا با هزینه کم انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha