• شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400050200978
  • خبرنگار : 50223

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کروناویروس در این استان را تشریح کرد.

پرویز یزدان‌پناه در نشست استانی ستاد کرونا کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدا کرونا تا کنون ۲۰ هزار و ۱۰۷ نفر افراد مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری شده‌اند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۲ نفر بیمار قطعی و مشکوک کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر قطعی و مثبت و ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری ویروسی تاکنون ۵۱ هزار و ۷۴۸ نفر از بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد به بهبودی کامل رسیده‌اند و حدود ۲ هزار نفر نیز در قرنطینه هستند و بهبودی نسبی دارند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: از ابتدای شروع کرونا ویروس تاکنون ۷۲۴ مورد فوت کرونای در استان به ثبت رسیده که از این تعداد از این تعداد ۷۰۳ مورد با تست مثبت بوده و ۲۱ مورد با سی تی اسکن مثبت بوده است و همچنین ۶۲۳  فوت دارای بیماری زمینه ای و ۱۰۱ فوت نیز فاقد بیماری زمینه ای بوده اند.
وی ادامه داد: میانگین سنی فوتی های کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۸ سال و میانگین سنی مبتلایان کرونایی در سطح این استان ۴۲ سال است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: به ترتیب بیشترین فوتی های ناشی از کرونا مربوط به شهرستان بویراحمد با ۲۸۶ مورد شهرستان گچساران با ۱۴۱ مورد و شهرستان کهگیلویه با ۱۲۶ مورد و مابقی نیز مربوط به سایر شهرستان‌هاست.
یزدان‌پناه تأکید کرد: از ابتدای شروع کروناویروس تاکنون ۶۵ هزار و ۶۱۲ تست مثبت پی سی آر در سطح استان داشته‌ایم.
وی تصریح کرد: تاکنون ۸۸ هزار و ۷۴۰ واکسن کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت کرده‌ایم که در نوبت اول ۵۹ هزار و ۱۷۵ واکسن تزریق شده و در نوبت دوم نیز ۲۱ هزار و ۱۶ واکسن نیز تزریق شده است‌.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: طی دیروز ۳۳۲ تست پی سی آر در سطح استان داشته‌ایم که از این تعداد ۱۴۰ مورد معادل ۴۲ درصد مثبت بوده و بیشترین موارد مربوط به شهرستانهای گچساران، بویراحمد، دنا، باشت، کهگیلویه و لنده بوده است.همچنین از ۲۴۷ تست رپید گرفته شده ۵۹ مورد مثبت بودند.
یزدان‌پناه ادامه داد: در خرداد ماه امسال ۲۸۹۳ نفر مبتلا داشته‌ایم در حالی که این تعداد در تیرماه به ۴۷۹۷ مورد رسید همچنین در خرداد ماه ۳۶ مورد فوت ناشی از کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم که این تعداد در تیرماه ۲۸ مورد بوده است.
وی گفت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کم شده و روند بیماری و مراجعه به بیمارستان‌ها زیاد شده و بیماران را روز به روز زمین‌گیر می‌کند که نوع بیماری مبتلایان بیشتر از نوع هندی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با انتقاد از کسانی که در خصوص بیمارستان نرگسی با خصومت اظهار نظر می‌کنند، تاکید کرد: سیاسیون و سایت‌ها در این خصوص نظر می‌دهند بیمارستان نرگسی برای جایگزینی بیمارستان شهید رجایی گچساران در نظر گرفته شد بنابراین ارتباطی با این زمان ندارد و در گذشته بودجه آن تصویب شده است.
یزدان‌پناه افزود: در یک سال گذشته معاونان استاندار یک سوم کار خود را روی این بیمارستان گذاشتند تا به بهره برداری برسد و همکاران ما نیز شبانه روز به دنبال این بیمارستان بودند و تنها بیمارستانی در ایران است که همه وسایل آن نو بوده در هنگام افتتاح هیچ‌گونه بدهکاری نداشته و سه میلیارد تومان هم اضافه بر این داشته است بر عکس بیمارستان جلیل که با بدهکاری سنگین افتتاح شد.
وی اظهارکرد: بیمارستان مجوزهای لازم را داشته اما بعضی ها به جای تشکر از وزارت بهداشت دائم علیه بیمارستان نظر می‌دهند در حالی که بر خلاف گفته‌ها هیچ تجهیزات درجه دو در آن به کار نرفته و بهترین تجهیزات در آن استفاده شده و به جای قدردانی سنگ‌اندازی می‌کنند.
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: نزدیک چهل روز است که چهار نفر از کارشناسان زبده ما در گچساران مستقر هستند و تجهیزات را کنترل می کنند و بالای ۹۹ درصد تجهیزات و سیستم‌ها آماده است تا به بهره برداری برسد متاسفانه بداخلاقی‌ها و ناسپاسی‌ها در استان ما وجود دارد که زحمت‌کشان را دلسرد می‌کند در حالی که بعضی نهادها وظیفه کنترل دارند و باید تذکر بدهند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha