• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400050301321
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

هشدار وقوع طوفان و گرد و خاک در خراسان جنوبی

هشدار وقوع طوفان و گرد و خاک در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی از تشدید فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه تا اواخر وقت چهارشنبه این هفته خبر داد.

فاطمه لطفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد، اظهار کرد: تقویت اختلاف فشار در سطح زمین (تشدید فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه) تا اواخر وقت چهارشنبه این هفته از ویژگی‌های این پدیده جوی است.

وی از  وزش باد شدید تا بسیار شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان خبر داد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: منطقه اثر این مخاطره، شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، خوسف، حاجی آباد زیرکوه، درمیان، طبس، بشرویه، بیرجند، سرایان، فردوس و قائنات است.

لطفی ادامه داد: خسارت به پوشش و سازه گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و دکل‌های برق ، احتمال آسیب به نهال‌های جوان و شکسته شدن درختان خشک و کهنسال، اختلال در ترددهای جاده‌ای محورهای مواصلاتی سطح استانو  احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و بلندی به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی از جمله خسارت‌هاست.

وی با تاکید بر بازدید و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، افزود:  قرار دادن قیم برای نهال‌های جوان و آسیب پذیرو  در خانه ماندن و پرهیزاز سفرهای غیرضرور، رعایت سرعت مطمئنه از دیگر توصیه‌هاست.

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: آمادگی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران برای مواجه شدن با هرگونه خطر احتمالی ناشی از وزش بادهای شدید و کاهش دید افقی از دیگر توصیه‌هاست.

ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در خصوص وزش باد شدید و وقوع طوفان و گرد و خاک در استان هشدار داد و گفت: طبق پیش بینی هواشناسی از امروز تا پایان وقت چهارشنبه این هفته وزش باد شدید و طوفان و گرد و خاک به شدت در استان محتمل است.

وی افزود: این پدیده‌های جوی سبب آسیب به تابلوها و علائم شهری و روستایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خسارت به درختان و سازه‌های سبک دامداری و شبکه توزیع و انتقال برق می‌شود.

میرجلیلی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌ها ضمن اطلاع رسانی به همشهریان و افرادی که تحت تأثیر خسارت‌ها قرار می‌گیرند، نسبت به آماده باش کامل نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha