• دوشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400090806001
  • منبع : نمایندگی قزوین

مناسب‌سازی زیرگذر راه‌آهن قزوین، نیازمند اعتبار

مناسب‌سازی زیرگذر راه‌آهن قزوین، نیازمند اعتبار

ایسنا/قزوین مسئول دبیرخانه کمیته مناسب‌سازی استان قزوین گفت: ما به‌عنوان کمیته مناسب‌سازی از زیرگذر راه‌آهن بازدید انجام دادیم و نامه‌ای مبنی بر لزوم مناسب‌سازی زیرگذر ارسال کردیم و قول مساعد داده شد، اما به دلیل اینکه اعتبار زیادی موردنیاز است هنوز بعد گذشت سه سال اتفاقی نیفتاده است، خرید آسانسور یا نصب بالابر مستلزم هزینه است و راه‌آهن باید این اعتبار را تأمین کند.

 فرهاد طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت مناسب‌سازی راه‌آهن قزوین، گفت: کمیته مناسب‌سازی استان قزوین با ریاست استاندار و دبیری مدیرکل بهزیستی استان مشغول به کار است که از زیرمجموعه‌های تخصصی متشکل از کارشناسان فنی، استانداری، بهزیستی و راه و شهرسازی تشکیل‌شده است.

وی افزود: این کمیته‌ها در بازه زمانی مشخص از معابر، سازمان‌ها و پروژه‌های شهری در حال ساخت بازدید و مشکلاتی که در حوزه مناسب‌سازی باشد را احصا و برطرف می‌کنند، یکی از مواردی که در این کمیته بررسی‌شده، مناسب‌سازی زیرگذر ایستگاه راه‌آهن قزوین است.

مسئول دبیرخانه کمیته مناسب‌سازی استان قزوین اظهار کرد: سه سال پیش بازدید از راه‌آهن صورت گرفت و مشکلات موجود را بیان کردیم، مواردی مانند تعبیه سرویس بهداشتی فرنگی ویژه سالمندان و معلولین پیگیری و حل شد، اما مسئله دسترسی راه‌آهن به‌ویژه بحث زیرگذر همچنان دارای مشکل است اگرچه مدیر وقت راه‌آهن قول داد که این مانع رفع شود.

وی تأکید کرد: مسافرانی که قصد استفاده از خط ۲ راه‌آهن قزوین را دارند باید از زیرگذر استفاده کنند، با توجه به فضای در نظر گرفته‌شده زیرگذر دارای پله‌های بسیار زیادی است و هیچ مسیری برای گذر معلولین، سالمندان، زنان باردار و حتی حمل چمدان و کالسکه در نظر گرفته نشده است، عبور از این زیرگذر برای افراد دارای مشکل جسمانی بسیار سخت و گاهی غیرممکن است.

طاهرخانی بیان کرد: قرار بود برای راحتی رفت‌وآمد آسانسوری برای زیرگذر در نظر گرفته شود یا به نحوی روگذری طراحی و تأسیس شود اما مسئولان راه‌آهن بابیان اینکه مناسب‌سازی این زیرگذر نیاز به اعتبار سنگین دارد عملاً قدمی برنداشتند.

وی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان کمیته مناسب‌سازی بازدید انجام دادیم و نامه‌ای مبنی بر لزوم مناسب‌سازی زیرگذر به راه‌آهن ارسال کردیم و قول مساعد داده شد، اما به دلیل اینکه اعتبار زیادی موردنیاز است هنوز بعد از گذشت سه سال اتفاقی نیفتاده است، خرید آسانسور یا نصب بالابر مستلزم هزینه است و راه‌آهن باید این اعتبار را تأمین کند.

مسئول دبیرخانه کمیته مناسب‌سازی استان قزوین بیان کرد: اگرچه این موضوع دیگر پیگیری نشده است اما طی هفته آینده با برگزاری جلسه‌ای مجدداً این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha