• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400090907023
  • خبرنگار : 50233

جانشین پلیس راهور ناجا:

هر کشته تصادفات در ایران چقدر هزینه دارد؟/ متوسط سرعت خودروها در سمنان بیشتر می‌شود!

هر کشته تصادفات در ایران چقدر هزینه دارد؟/ متوسط سرعت خودروها در سمنان بیشتر می‌شود!

ایسنا/سمنان جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به هزینه بالای تصادفات برای کشورمان گفت: هر کشته تصادفات در کشور معادل ۵.۳ میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد.

سردار سید تیمور حسینی، در جلسه راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان سمنان از ترافیک، به عنوان زیرساخت زیرساخت‌ه نام برد و اظهار کرد: تمامی مسائل مرتبط با حوزه ترافیک باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تصادفات جاده‌ای و تحمیل هزینه بالای آنها به کشور افزود: سالانه نزدیک به ۷ درصد تولید ناخالص داخلی بر اثر حوادث رانندگی از بین می‌رود.

این مسوول انتظامی با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به گذشته خاطرنشان کرد: با اقدامات جمعی خوبی که انجام شد، عدد کشته‌های ما امروز به حدود ۱۴ هزار نفر رسیده اما کماکان این عدد  بالاست.

تصادفات سالانه 20درصد به معلولان اضافه می‌کنند

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی در کل کشور مجروح‌ می‌شوند که عددی بسیار بالاست ادامه داد: اگر تنها ۵ درصد این میزان بر اثر تصادفات دارای معلولیت شوند، به طور متوسط سالی ۱۵ تا ۲۰ هزار معلول حرکتی به جمعیت کشور اضافه می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با ارزشمند خواندن دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به بحث تصادفات در استان سمنان تصریح کرد: برای درمان هر موضوعی ابتدا باید آسیب‌شناسی صورت گیرد، ما باید در بحث تصادفات، دارویی تجویز کنیم تا در حداقل مصرف، نتایج موثری را شاهد باشیم.

سردار حسینی با بیان اینکه پایش بر اساس دیتاهای مورد وثوق در این حوزه بسیار حائز اهمیت است اضافه کرد: ما برای مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات و جانباختگان، نیاز به مواد اولیه داریم که این مواد اولیه در دستان‌ ما مسئولان است.

مجازات یک تخلف رانندگی، مرگ نیست

وی از خودرو ، راه و انسان به عنوان سه مولفه جدی موثر در بحث تصادفات نام برد و اظهار کرد: خودروی استاندارد می‌تواند در پیش و پس از وقوع تصادفات بسیار موثر در حفظ ایمنی و جان راننده و سرنشینان عمل کند که این کار ویژه در خودروهای استاندارد دنیا امروز انجام می‌شود.

سردار حسینی افزود: بیش از ۸۰ درصد مسئولیت در تصادفات، تحت عامل انسانی شناسایی شده و مولفه‌ای بسیار تاثیرگذار است، اما مجازات یک تخلف رانندگی، مرگ نیست.

 این مقام مسوول در حوزه انتظامی معتقد است که خودرو و راه ما باید بخشنده بوده و خطا و تخلف انسان در حین رانندگی را مورد بخشش قرار دهد.

وی به لزوم توجه بیش از پیش به حوزه فرهنگسازی اشاره و تصریح کرد: ما باید در بحث فرهنگ سازی و پرورش سرمایه انسانی در بحث کاهش تصادفات نیز به صورت ویژه توجه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر راننده اقناع شده و پهلوگاه‌های ایمن و مناسب در راه‌های استان با همراهی میراث فرهنگی راه‌اندازی شود، در بحث کاهش تصادفات و همچنین ارتقاء شاخص اقتصادی استان بسیار تاثیرگذار است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه متوسط جانباخته عابر در استان از کشور پایین‌تر و مناسب است؛گفت: این عدد در استان ۹.۵ درصد است که در کشور به ۱۲ درصد می رسد.

وی با اشاره به تعدد واژگونی‌ها در راه‌های استان سمنان تصریح کرد: در بحث واژگونی در تصادفات سهم استان با ۵۶ درصد، از میزان ۵۰ درصدی کشور بالاتر است که خستگی وخواب آلودگی مولفه اصلی آن است.همچنین متوسط کشور در بحث واژگونی و حوادث در حاشیه ۳۰ کیلومتری شهرها ۵۹ درصد است که این‌میزان در استان سمنان به ۶۰ درصد می‌رسد.

سرعت غیرمجاز در استان سمنان!

این کارشناس ارشد حوزه ترافیک با اشاره به میانگین بالای سرعت در جاده‌های استان سمنان عنوان کرد: بحث سرعت غیرمجاز و متوسط سرعت در استان از میانگین ‌کشوری بالاتر است که توسعه کنترل‌های هوشمند باید در دستور کار قرار گیرد.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در اجرای مقررات مهم‌ترین وظیفه پلیس بازدارندگی است افزود: بنده خود را موظف می دانم به واسطه مسئولیت حقوقی خود، در خدمت استان‌ها باشم و مسائل را پیگیری کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha