• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400102821037
  • خبرنگار : 50210

بارش‌های استان مرکزی ۱۲ درصد بیشتر از حد نرمال/دمای اراک به منفی ۱۰ درجه می‌رسد

بارش‌های استان مرکزی ۱۲ درصد بیشتر از حد نرمال/دمای اراک به منفی ۱۰ درجه می‌رسد

ایسنا/مرکزی مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، بارش ها در استان ۱۲ درصد بیشتر از حد نرمال رشد داشته است.

غلامرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص بارش های اخیر در استان، اظهار کرد: بارش ها که از عصر روز گذشته در استان آغاز شد تقریبا غالب شهرستان ها را تحت تاثیر قرار داد، اما شدت آن خیلی بالا نبود.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته بیشترین بارش ها در تفرش دریافت شد، گفت: ارتفاع برف در تفرش به ۱۲ سانتیمتر رسید و همچنین آب حاصل از برف نیز در این منطقه ۶.۷ میلیمتر گزارش شد، البته در ساوه، فراهان و دلیجان بارشی دریافت نشد و میزان بارش در اراک به عنوان مرکز استان به ۱.۸ میلیمتر یا ۲ سانتیمتر ارتفاع رسید.

مرادی در خصوص بارش های دریافت از ابتدای مهرماه تاکنون، بیان کرد: از ابتدای سال زراعی تا امروز میزان بارش ها به صورت میانگین در استان به ۱۲۱.۵ میلیمتر رسید که نسبت به نرمال بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به نرمال در سال زراعی جاری با ۳۵ درصد رشد مربوط به شهرستان خمین می شود و در ساوه نیز ۱۴ درصد کمتر از شرایط نرمال شهرستان بارش دریافت شده است، البته به لحاظ بارش، بیشترین حجم بارش با ۲۴۳ میلیمتر در شازند گزارش شده است که ۲۰ درصد بیشتر از نرمال بوده است و در اراک نیز تاکنون ۱۴۲.۲ میلیمتر بارش ثبت شده است که ۲۱ درصد بیشتر از نرمال بوده است.

مرادی در خصوص پیش بینی هوا و بارش در هفته جاری اظهار کرد: عصر پنجشنبه سامانه ای خواهیم داشت که بارش های آن کمتر از ۱۰ میلیمتر خواهد بود، اما روند کاهش دما پیش بینی شده است به طوری که این روند تا شنبه و یکشنبه هفته آینده ادامه دارد و حتی صبح جمعه دما در اراک به منفی ۱۰ درجه خواهد رسید.

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: طبق پیش بینی های انجام شده به نظر می رسد که میزان بارش ها در زمستان ۱۴۰۰ و تا پایان سال نرمال باشد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha