• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401022013304
  • خبرنگار : 50177

معاون فناوری و پشتیبانی پارک فناوری استان خبر داد:

اشتغال دانشجویان در شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری لرستان

اشتغال دانشجویان در شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری لرستان

ایسنا/لرستان معاون فناوری و پشتیبانی پارک فناوری لرستان گفت: دانشجویان می‌توانند در قالب طرح دستیار فناوری در شرکت‌های فناور مشغول به کار شوند.

امین حسنوند در خصوص طرح دستیار فناوری اظهار کرد: این طرح جهت بکارگیری دانشجویان دانشگاه‌­ها در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان پیاده سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان مقاطع کارشناسی پس از نیمسال تحصیلی ششم، کارشناسی ارشد پس از نیم سال تحصیلی دوم و دانشجویان دکترا پس از نیمسال تحصیلی چهارم می‌توانند بر اساس رشته تحصیلی و تخصص خود متقاضی اشتغال در شرکت ‌ای دانش بنیان و فناور شوند، تصریح کرد: در این طرح دانشجویان علاوه بر دوره کارآموزی مرسوم در دانشگاه‌ها؛ به مدت شش ماه (در مجموع ۳۰۰ ساعت) در شرکت‌های فناور دوره کارآموزی می‌گذراند.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک فناوری لرستان گفت: در طی این دوره به صورت ماهیانه کمک هزینه­ کارآموزی به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی (لیسانس با مبلغ یک میلیون تومان، کارشناسی ارشد  دو میلیون تومان و دکتری سه میلیون تومان) پرداخت می‌شود.

حسنوند بیان کرد: در اولین مرحله این طرح شرکت‌های فناور تقاضای خود را جهت جذب نیروی انسانی در سامانه مربوطه به نشانی www.parkintern.ir اعلام می‌کنند که همزمان دانشجویان از تاریخ یکم تا بیستم خرداد ماه ۱۴۰۱ تقاضای خود جهت کارآموزی را در سامانه ثبت می‌کنند و پس از ارزیابی­‌های اولیه، تقاضاها جهت بررسی و انتخاب متقاضیان واجد شرایط به کمیته ارزیابی (متشکل از پارک و دانشگاه) ارسال و پس از تایید نهایی توسط کمیته، قرارداد اجرایی فی مابین واحد فناور و متقاضی منعقد و متقاضی در واحد فناور مشغول به کار می‌شود.

وی افزود: دانشجویان جذب شده می‌توانند از سایر منابع پارک اعم از دوره های آموزشی، فضای کاری، مشاوره­های ویژه فناوران پارک و مراکز رشد استفاده کنند.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک فناوری لرستان ابراز امیدواری کرد شرکت‌های فناور بعد از این دوره به همکاری بیشتر با دانشگاه‌ها و جذب دانشجویان علاقمند شوند و ارتباط صنعت و دانشگاه در قالب قراردادهای فی مابین افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha