• چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401022819090
  • خبرنگار : 50167

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی:

فکری به حال وضعیت اشتغال سرپرستان خانوار دیالیزی شود

فکری به حال وضعیت اشتغال سرپرستان خانوار دیالیزی شود

ایسنا/زنجان مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گفت: وضعیت اشتغال سرپرستان خانواری که یک روز درمیان دیالیز می‌شوند، بد است و باید فکری به حال آنان شود.

اعظم پناهی ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای اداری انجمن بیماران کلیوی استان زنجان که در سالن جلسات این انجمن برگزار شد، اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی کشور بیش از ۱۸۰ شعبه در سراسر کشور دارد که اکنون تقریباً ۱۰۵ هزار بیمار اعم از بیماران پیوندی و دیالیزی را تحت پوشش خود دارد.

وی با بیان اینکه همه مدیران انجمن‌های بیماران کلیوی سراسر کشور و خیرین زحمات بسیاری می‌کشند و خود را وقف بیماران کردند، افزود: بیماران دیالیزی و پیوندی مظلوم هستند، زیرا از روی که مبتلا می‌شوند تا پایان عمر خود، سبک زندگی آنان تغییر می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی موظف به حمایت از بیماران پیوندی و دیالیزی بوده و تلاش می‌کنیم تا بیماران بتوانند به زندگی عادی خود باز گردند، تصریح کرد: بیمار دیالیزی هفته‌ای سه جلسه برای دیالیز مراجعه می‌کند، علاوه بر اینکه توان جسمی او کاهش می‌یابد هزینه زیادی نیز می‌کند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به اینکه بیماران دیالیزی ۳۰ تا ۶۰ درصد امید به زندگی دارند، گفت: بیمار دیالیزی به دستگاه وصل است و بیماران پیوندی تا آخر عمرشان مراقبت‌های خاصی دارند و روند زندگی آنان تغییر پیدا نمی‌کند.

پناهی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور بسیار بد است و زمانی که با خیرین صحبت می‌کنیم، می‌گویند نمی‌توانیم با وضعیت کنونی مانند گذشته به انجمن کمک کنم، اظهار کرد: بیماران کلیوی هزینه‌های مختلفی را متحمل می‌شوند و وقتی یک پدر خانواده یک روز در میان دیالیز می‌شود، کسی به آن کار نمی‌دهد و منبع درآمدش قطع می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بد اشتغال سرپرست خانواری که دیالیز می‌شود، افزود: دولت بودجه‌ای به انجمن بیماران کلیوی کشور نمی‌دهد و همه بودجه را خیرین تقبل می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید وزارت کشور، معرفی همه مراکز دفتر نمایندگی انجمن بیماران کلیوی در کشور بر عهده خود انجمن بیماران کلیوی مرکز است، تصریح کرد: استانداری‌ها باید کارهای استعلامی را انجام دهند و انجمن‌ بیماران کلیوی شهرستان‌ها نیز باید زیر نظر انجمن مرکز استان باشد و مرکز استان نیز طبق آیین‌نامه و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی هیئت مدیره جمع‌آوری کرده و راهکار و پیشنهاد ارایه دهد.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه اساسنامه انجمن بیماران کلیوی کشور شش اصل دارد که یکی از آن‌ها فرهنگی و ورزشی است، خاطرنشان کرد: اعضای هیئت مدیره را در راستای اهداف اساس‌نامه حمایت و پشتیبانی ‌می‌کنیم.

کشاورز، رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه اقدامات انجام شده در این انجمن برای کشور باعث افتخار است، گفت: انجمن زنجان در سطح کشور در بحث‌های آگاه‌سازی، پیشگیری، ورزش، سبک زندگی و درمان اول است. آجر به آجر این انجمن نتیجه سال‌ها تلاش بوده و سرمایه ما خیرین و افرادی که برای رضایت خدا و سلامت جامعه نقشی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha