• شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401023121181
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مغفول ماندن زیرساخت‌های حوزه کشاورزی خراسان جنوبی

مغفول ماندن زیرساخت‌های حوزه کشاورزی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از مغفول ماندن بسیاری از زیرساخت‌های حوزه کشاورزی استان انتقاد کرد و گفت: سعی کرده‌ایم با همکاری دانشگاه‌ها در قالب انعقادتفاهم نامه در این حوزه فعالیت مثمر ثمرتری داشته باشیم.

مهدی جعفری، امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت در جلسه قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید؛ دانش بنیان و اشتعال آفرین استان اظهار کرد: آزمایشگاه‌های این سازمان که استفاده‌ای از آنها نمی‌شود، احصا شدند تا در یک مکان آنها را مستقر کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بسیاری از زیرساخت‌های حوزه کشاورزی خراسان جنوبی مغفول مانده است که با همکاری دانشگاه بیرجند و آزاد اسلامی در قالب تفاهم نامه اقداماتی خوبی با هدف ایجاد زیرساخت مورد نیاز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه هزینه حضور شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی را برای شرکت در نمایشگاه تهران پرداخت خواهیم کرد، تصریح کرد: ۹ گروه پژوهشی برای رفع نیازهای پژوهشی در عرصه‌های مختلف تشکیل شده است.

وی بیان کرد: کار فرآوری پشم گوسفند با همکاری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اجرایی خواهد شد و چهار ابر پروژه نیز تعریف کرده‌ایم تا با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری اجرایی شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: بی رغبتی دستگاه‌های اجرای خراسان جنوبی سبب کوچ شرکت‌های دانش بنیان استان به دیگر مناطق کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد دانش بنیان زیرساخت‌های ارتباطی است که با وجود چالش‌های در این خصوص، دولت برنامه‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی دارد.

بهی تصریح کرد: ۴۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه استارتاپی فعالیت می‌کنند که در کشور نیز می‌درخشند و خدمات مناسبی به کسب و کارهای سنتی ارائه می‌کنند.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی با توجه به وسعت و تراکم پایینی که دارد از این نظر در جایگاه ۲۰ تا ۲۲ کشور و در بحث فناوری در جایگاه ۲۶و از نظر ظرفیت‌های فکری و سواد عمومی نیروی انسانی هم در جایگاه ۱۱ کشور قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha