• سه‌شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401033122460
  • خبرنگار : 50455

امضاء تفاهم‌نامه بین اتاق بازرگانی و سه مرکز دانشگاهی دولتی استان

امضاء تفاهم‌نامه بین اتاق بازرگانی و سه مرکز دانشگاهی دولتی استان

ایسنا/قم در جلسه اتاق بازرگانی قم که با حضور رؤسای دانشگاه های علمی کاربردی و دانشگاه فارابی و فنی حرفه ای استان و با حضور دکتر بابایی از معاونت امنیتی، سیاسی، اجتماعی استانداری انجام شد نحوه تعامل جدید دانشگاه ها و فعالان اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درجلسه اتاق بازرگانی قم  که با حضور رؤسای دانشگاه های علمی کاربردی و دانشگاه فارابی و فنی حرفه ای استان و دکتر بابایی از معاونت امنیتی، سیاسی، اجتماعی استانداری در محل سالن جلسات امام حسن(ع) معاونت سیاسی و امنیتی، اجتماعی استانداری سه شنبه مورخ ٣١ خرداد ماه برگزار گردید نحوه تعامل جدید دانشگاه ها و فعالان اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: علی رغم پیشرفت های بسیار در ارتباط صنعت و دانشگاه، برای بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود در اتاق بازرگانی و دانشگاه های استان نیاز به برنامه ریزی و اقدامات بسیاری جهت ارتباط اثربخش صنعت و دانشگاه به ویژه برای دانشگاه های صنعتی کشور می باشد.

 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: فارغ التحصیلان از دانشگاه باید صنعت را بشناسند و باید بدانند صنعت استان تکنسین ماهر و یا نیروی کار که شغل مولد ایجاد می‌کند را ندارد.

وی تصریح کرد:  انجام  پروژه های دانشگاهی در فضای تولید می تواند رزومه خوبی برای دانشجو باشد و به نوعی آموزش در حین تحصیل در فضای کار واقعی و حرفه‌ای می تواند تخصص فارغ التحصیلان را تضمین کند.

وی تاکید کرد: همچنین جوانان تحصیل کرده باید در زمینه تخصصی در گروه های بین المللی حضور داشته باشند و با همکاری دانشگاه خود از اساتید استفاده کنند تا علم خود را ارتقاء دهند و وقتی که زمان تحصیل تمام شد با آگاهی کامل وارد بازار کار شوند و با دانش روز در هر عرصه‌ی اقتصادی موفق باشند.

 نایب رئیس اتاق بازرگانی قم مهندس اللهیاری نیز در این جلسه بیان داشت: امروز بازار، تشنه نیروهای متخصص و ماهر است و از طرفی نیروی متخصص و ماهر کمی در رشته تحصیلی مرتبط وجود دارد، در این باره نیز پیشنهاداتی که توسط صنعتگران تهیه  و به مسئولین مربوطه ارائه داده ایم.

 وی با تاکید بر اینکه تعامل دانشگاه با بخش خصوصی باید افزایش پیدا کند ادامه داد در این راستا ارتباطات مهم متعددی با برخی از دانشگاه‌های  استان گرفته شده است که متاسفانه علی رغم مکاتبات مکرر نتایجی را در بر نداشته است.

علی خاکی رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی قم اظهار کرد: در کشور صنایع و شرکت ها نیازمند نیروهای ماهر و متخصص هستند، امروز بیکاری پنهان بیش از بیکاری آشکار در جامعه دیده می‌شود، بدین صورت که فردی با مدرک بالاتر، شغلی در سطح پایین تری دارد و فرد دیگری در کاری مشغول است که تخصص لازم را ندارد.

وی ادامه داد: با تغییر رویکرد در عرصه‌های تصمیم گیری امیدوار هستیم تا تعامل دانشگاه با بخش صنعت مؤثرتر از گذشته مسیر خود را پیدا کند.

 وی افزود: در حال حاضر شرایط کشور به گونه ای است که به ایده ها احترام می گذارند و یک موضوعی که اخیرا در کشور راه افتاده این است که اساتید بر شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها و شتاب دهنده ها ارزش گذاری می کنند.

آقاجانی نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی گفت: وظیفه کارآفرینان با سابقه و نخبگان دانشگاهی است تا با همراهی و برقراری ارتباط بتوانند راهی را برای ورود به عرصه صنعت برای فارغ التحصیلان باز کنند.

گفتنی است در پایان این جلسه سه تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی قم و دانشگاه فارابی، دانشگاه علمی کاربردی و مرکز فنی و حرفه ای استان امضاء شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha