• دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401091409482
  • خبرنگار : 50491

مدیر مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان تشریح کرد؛

جزئیات رویداد ایده‌های فناورانه و نوآورانه ویژه دانشجویان در گلستان

جزئیات رویداد ایده‌های فناورانه و نوآورانه ویژه دانشجویان در گلستان

ایسنا/گلستان مدیر مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از برگزاری رویداد ایده‌های فناورانه و نوآورانه ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های گلستان خبر داد.

مسلم سارانی با اشاره به برگزاری رویداد ایده‌های فناورانه و نوآورانه در دانشگاه‌های گلستان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: رسالت ما توسعه تحقیقات و فناوری‌هایی است که به تولید و ارزش ختم شود و یکی از حوزه‌هایی که ما به دنبال آن هستیم توانمندی اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری است.

وی با بیان اینکه در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» درصدد هستیم از طریق دانش ارائه شده به دانشجویان و اساتید در راستای خلق ارزش و حل مشکلات موجود گام برداریم، افزود: برخی از اساتید در دانشگاه علوم پزشکی گلستان شرکت‌های دانش بنیان دارند و در حال تولید محصولات دانش‌بنیانی و ایجاد اشتغال هستند.

مدیر مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تأکید کرد: برای گسترش و ترویج مبحث نوآوری، کسب‌وکار، خلاقیت و کارآفرینی در دانشجویان از ظرفیت جهاددانشگاهی که در حوزه تدریس و آموزش چندین دهه تجربه دارد کمک گرفتیم و از این نهاد دعوت کردیم در این زمینه کمک‌کار ما باشد.

سارانی برگزاری کارگاه‌های متنوع، برگزاری دورهمی‌های کارآفرینی با حضور کارآفرینان و متخصصان و مدرسان برجسته، بازدید از کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی، استارتاپ چند روزه و حضور در نمایشگاه را از جمله برنامه‌های رویداد ایده‌های فناورانه و نوآورانه برشمرد و یادآور شد: دانشجویان و اساتید دانشگاه تا ۱۵ بهمن ماه امسال فرصت دارند برای ارسال ایده‌ها و طرح‌های خود اقدام کنند.

وی متذکر شد: قرار است در این رویداد از محققان و فعالان استارتاپی و علاقه‌مندان به حوزه کسب‌وکار از دانشگاه‌های مختلف دعوت شود تا در قالب یک کمپ حدود ۳۰۰ نفره اقدام به ایده پردازی کنند، در این برنامه ضمن بهره‌مندی از آموزش کاربردی دست به ایده پردازی می‌زنند بعد از اتمام این کمپ دو روزه، تجربه محققان توانمند و مجرب از طریق دو نشست انتقال تجربه به شرکت‌کنندگان رویداد منتقل می‌شود.

مدیر مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه در مرحله بعدی تیم‌های برگزیده به مرحله رویداد استارتاپی وارد می‌شوند که این روند تا ۱۵ بهمن ماه طول می‌کشد، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان رویداد ایده تا کارآفرینی تحت آموزش، بازدید و ایده‌پردازی قرار می‌گیرند تا بتوانند از ایده‌ای که در ذهن خود دارند محصول یا خدمتی را خلق کنند.

سارانی با بیان اینکه این رویداد در حوزه‌های مختلف اعم از گیاهان دارویی، گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، خدمات و تجهیزات توانبخشی، خدمات آزمایشگاهی، امنیت غذایی و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت برگزار می‌شود، گفت: این رویداد همه موضوعات مرتبط به تکنولوژی، هایتک‌ها و نوآوری خلاقانه و غیره را پوشش می‌دهد.

وی گفت: در رویداد ایده‌های فناورانه و نوآورانه در وهله نخست کسانی که هیچ ایده‌ای ندارند از طریق آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند یاد می‌گیرند که چطور نوآوری و خلاقیت را در خود پرورش دهند این افراد در مرحله آموزش قرار می‌گیرند تا بتوانند ایده‌ای خلق کنند.

مدیر مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به جوایز برگزیدگان اشاره کرد و گفت: به تیم نخست برگزیده در رویداد ایده‌های فناورانه و نوآورانه ۷۵ میلیون ریال، به تیم دوم ۵۰ میلیون ریال و به تیم سوم ۳۵ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد البته ما بیش از جوایز سعی در حمایت از محققان و پژوهشگران داریم و این مهم را وظیفه خود می‌دانیم.

سارانی از علاقه‌مندان خواست برای ثبت‌نام به سایت https://digiform.ir/manesh_jahad_daneshgahi_golestan مراجعه کنند و تأکید کرد: وقتی دانشجویی در مسیر نوآوری وارده شده وظیفه ما است که از او حمایت کنیم و قطعاً پس از رویداد هم حمایت‌های معنوی و تسهیلاتی از برگزیدگان و فعالان این حوزه خواهیم داشت.

جزئیات رویداد ایده‌های فناورانه و نوآورانه ویژه دانشجویان در گلستان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha