• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401121511543
  • خبرنگار : 50175

فرماندار سلسله:

دانشجو باید فرزند زمانه خود باشد

دانشجو باید فرزند زمانه خود باشد

ایسنا/لرستان فرماندار سلسله با تأکید بر اینکه دانشجویان باید آگاه به مسائل زمان خود باشند، گفت: دانشجو باید فرزند زمانه خود باشد.

میلاد شرفی در نشست هم‌اندیشی جهاد تبیین که امروز ۱۵ اسفندماه با حضور دانشجویان چهار دانشگاه شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان، با مقایسه حکومت‌های غربی و بیان تفاوت این حکومت‌ها و نحوه حکومت‌داری آن‌ها با حکومت جمهوری اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی که نه به حکومت‌های مارکسیسم و لیبرالیسم بود روی کارآمد و حکومتی دینی برپا کرد.

وی با مقایسه سایر انقلاب‌ها و انقلاب اسلامی ایران، افزود: پس از گذشت چهار دهه پیشرفت آن انقلاب‌ها و انقلاب اسلامی ایران را سوای مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه در این چهار دهه را نیز ببینید که چه پیشرفت حیرت‌انگیزی در تمامی عرصه‌ها حتی عرصه اقتصادی داشته‌ایم.

فرماندار سلسله با بیان اینکه ایران بیست و ششمین قدرت اقتصادی دنیا در سال ۵۷ بود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اکنون هجدهمین قدرت اقتصادی دنیا هستیم.

شرفی با اشاره به تحریم جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دهه ۶۰ و افزایش فلج‌کننده این تحریم‌ها در دهه اخیر، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، استقلال، قدرت نظامی و قدرت اجتماعی بی‌نظیر آن و سرعت پیشرفت‌هایش را با هیچ کشوری نمی‌توان مقایسه کرد.

وی با اشاره به همبستگی بارز ملت ایران، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بعضاً این ملت را با کل ملت‌های تاریخ مقایسه می‌کند چراکه وجود چنین ملتی با این سطح از هوشیاری، ذکاوت و بینش سیاسی عمیق و نقش‌آفرینی آن در دنیا از صدر اسلام تاکنون بی‌نظیر است.

فرماندار سلسله با اشاره به حوادث تاریخی سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی حاکم بر کشور تا جریان‌های فتنه رخ داده در سال‌های اخیر، اظهار کرد: جمهوری اسلامی امروز دارای قدرت عجیبی شده و این قدرت به خارج از مرزهای ایران کشیده شده است.

شرفی با بیان اینکه ملت ایران فتنه‌های سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ را پشت سر گذاشت، گفت: ما در سال ۱۴۰۱ با یک جنگ ترکیبی از سوی دشمنان مواجه شدیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بعد از جنگ جهانی دوم تا به امروز قریب یک‌صد حکومت را براندازی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: به دلیل بصیرت بالا و صبر مردم تاکنون نتوانسته‌اند خللی در کار جمهوری اسلامی ایجاد کنند چراکه مردم ما آگاه و هوشیار هستند و این برای ما قدرت اجتماعی و همبستگی بی‌نظیری را به ارمغان آورده است.

فرماندار سلسله با تأکید بر اینکه هرچقدر فشار دشمنان بیشتر می‌شود، همبستگی و قدرت مردم ما نیز در تمامی عرصه‌ها بیشتر می‌شود، افزود: در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان برعلیه ما، چندین کشور با هم متحد شدند که حکومت ایران را عوض کنند اما همه دیدیم که نقش‌آفرینی مردم این توطئه‌ها را خنثی کرد.

شرفی با تأکید بر اینکه قدرت مردم را باید در نوع رهبری و زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری دید، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ سال است که با جامعه پردازی همه امورات را با مردم در میان می‌گذارد و سخت‌ترین کارها را به‌وسیله مردم جلو می‌برد.

وی با اشاره به جریانات اخیر رخ‌داده و با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال این است که همبستگی ملت ایران را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال از بین بردن بیداری و عزت ملت‌ها و انحصار علم، فناوری و اقتصاد آن‌ها است.

فرماندار سلسله جنگ‌های حاکم بر منطقه خاورمیانه را محصول آمریکا و ایادی وی دانست و گفت: تمامی این جنگ‌ها برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای مسلمان منطقه است و دلیل مخالفت آن‌ها در دستیابی به فناوری هسته‌ای نیز در همین راستا است.

شرفی شعار زن، زندگی، آزادی را برای سرگرم کردن دانشجویان و گم کردن نقش اصلی آنان در تولید علم و دانش دانست و بیان کرد: آن‌ها می‌خواهند دانشجوی ایرانی تولید علم نکند تا انحصار علم نشکند و چرخه فناوری بومی و اقتصاد بومی حاصل نشود تا همچنان سرسپرده باشیم و اینجاست که دانشجوی ما باید بداند کجا ایستاده و نقش او چیست.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز به مرحله بازدارندگی رسیده است، افزود: افتخار می‌کنیم به قدرتی که توسط جوانان جبهه و جنگ ایجاد شده است و بنابراین باید بفهمیم که جایگاهمان کجاست و چه وظایفی برعهده داریم.

فرماندار سلسله با تأکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا از دل دانشگاه‌ها بیرون آمد، اظهار کرد: اکنون نیز دانشجویان باید همین شعار را عملیاتی کنند چراکه این شعار مرگ بر استعمار، استثمار و تمام چیزهایی است که می‌خواهد خودکفایی را از ما بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha