• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402021206741
  • خبرنگار : 50615

طرح سیمای زندگی دانشجویان در اردبیل اجرا می‌شود

طرح سیمای زندگی دانشجویان در اردبیل اجرا می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از اجرای طرح پیشگیری از افت تحصیلی و بررسی سیمای زندگی دانشجویان خبر داد.

فاطمه قنادی اصل در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در دو زمینه اصلی بهداشت و درمان و ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی فعالیت می کند.

قنادی اصل بیان کرد: خدمات مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی در موضوعات مداخلات روان‌درمانی، مشاوره‌، مددکاری اجتماعی، ارجاع به روانپزشک و پیگیری و مراقبت های اجتماعی در موارد خاص ارائه خدمات می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: تعداد مراجعه کنندگان به مرکز ۲ هزار و ۱۶۹ نفر و ۴۲۱ نفر نیز جهت بهره‌مندی از خدمات مشاوره به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: خدمات مرکز به اساتید، کارمندان، دانشجویان و خانواده‌های آنها ارائه می‌شود.

قنادی اصل در خصوص استفاده غیرحضوری از خدمات مرکز مشاوره بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا خدمات برخط را نیز برای استفاده دانشگاهیان فراهم کنیم و استفاده تلفنی از خدمات مشاوره در حال حاضر امکان پذیر بوده و دانشجویان می توانند از این مسیر نیز از خدمات مشاوره ای بهره مند شوند.

رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی ضمن اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف مشاوره‌ای برای دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه تصریح کرد: کارگاه‌های مشاوره‌ای برای دانشجویان خوابگاهی، همایش های مشاوره و روانشناسی و کارگاه های مختلف با موضوعات مهارت‌های ارتباطی، خودآگاهی، حل مسئله، خودشناسی، تاب‌آوری و... برای دانشگاهیان برگزار شده است.

وی افزود: همکاری مراکز مشاوره دانشجویی بین دانشگاه های مختلف برقرار بوده و تعامل خوبی در این زمینه وجود دارد.

قنادی اصل به برنامه های آتی مرکز اشاره و گفت: طرح پیشگیری از افت تحصیلی دانشجویان و بررسی سیمای زندگی دانشجویان جزو اصلی‌ترین برنامه های مرکز است که در روزهای آتی اجرا خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha