• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402021710099
  • خبرنگار : 50037

ماراتن رزن با رقبا در صادرات محصولات لبنی

ماراتن رزن با رقبا در صادرات محصولات لبنی

ایسنا/همدان واحد صنعتی تولید فرآورده‌های غذایی رزن سالانه دارای بیش از ۱۵ هزار تن تولید در انواع محصولات پودرهای لبنی، طعم سازی و انواع لبنیات به ویژه انواع پنیرهاست که بخشی از این تولیدات در کشور مصرف و بخشی صادر می‌شود و نام تجاری تولیدات این مجموعه، رزن را در آن‌سوی مرزها نامور کرده ضمن اینکه این مجموعه صنعتی گسترش هر چه بیشتر صادرات برون‌مرزی را در برنامه خود دارد.

در حال حاضر در این مجموعه صنعتی بزرگ ۱۸۵ نفر به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند که با افتتاح طرح توسعه این مجموعه اشتغال این واحد به حدود ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. حال می خواهیم بدانیم طرح توسعه این مجموعه چه روندی دارد؟

فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه طرح توسعه واحدهای بزرگ صنعتی این شهرستان در حال اجراست، گفت: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته پیگیر آن بوده و با جدیت ورود پیدا کردیم، بحث طرح توسعه واحدهای تولیدی بزرگ شهرستان بوده که دارای شرایط و توان مالی خوبی هستند و از آنها خواسته‌ایم نسبت به طرح توسعه خود اقدام کنند.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در همین ارتباط یکی از مجموعه های بزرگ شهرستان واحد پنیرسازی شهرستان بوده که در حال حاضر در زمینه تولید پودر پنیر فعالیت دارد و  بیشتر تولیدات این واحد به کشورهای مختلف صادر می شود.

وی اضافه کرد: این کارخانه بزرگ تولید پودر پنیر با ۷۰۰۰ مترمربع احداث سوله جدید در حال توسعه کارخانه خود بوده و در همین ارتباط ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای آن درنظر گرفته‌ایم.

وی مجموعه کارخانه سیمان اکباتان با ظرفیت تولید روزانه ۳۳۰ تن سیمان سفید را یکی دیگر از مجموعه های بزرگ شهرستان برشمرد و اظهار کرد: سرمایه گذار این کارخانه هم در حال توسعه طرح خود و احداث کارخانه سیمان دیگر مشابه همان کارخانه است که افتتاح طرح توسعه آن برای ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم به همراه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی طرح توسعه کارخانه سیمان رزن یادآور شد: از محل سفر ریاست جمهوری برای این واحدهای اقتصادی بزرگ ۹۰۰ میلیارد تسهیلات درنظر گرفته شده است.

مسئول صادرات شرکت تولید فرآورده های غذایی رزن هم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محصولات این شرکت از نظر پروانه ساخت و پروانه بهداشتی دارای تولید بیش از ۷۰ نوع محصول بوده  اما تولید عمده شرکت در زمینه پودر شیرخشک صنعتی و پودر آب پنیر است.

حمیدرضا مردانیان با بیان اینکه در زمینه لبنیات هم از سال گذشته طرح های توسعه ای داشته‌ایم که بیشتر در زمینه تولید پنیر پیتزا، پنیر اولیه و نیز پنیر لاکتیکی است، افزود: اینک در حال احداث یک سوله جدید هستیم که هم اکنون دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و ساخت این سالن به اتمام رسیده و تنها بحث بهداشتی آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته یک طرح توسعه ای را در رابطه با طعم سازی آغاز کردیم که در این زمینه اگر در سطح کشور جزء دومین و یا سومین ها نباشیم، جزء چهارمین ها به شمار می رویم.

وی خاطرنشان کرد: در حال  حاضر واحد طعم سازی این شرکت در مقیاس آزمایشگاهی در حال فعالیت بوده و براساس پیش‌بینی طی دو ماه آینده سالن تولیدی این واحد راه اندازی می‌شود و می‌توان به منظور تولید انبوه و صادرات آن در این حوزه اقدام کرد.

مردانیان با اشاره به اینکه در حال حاضر این کارخانه دارای ۱۸۵ نفر اشتغال مستقیم است، اضافه کرد: با راه اندازی طرح توسعه شرکت ۲۰ نفر اشتغال جدید در این شرکت ایجاد خواهد شد در ضمن در حال حاضر تولیدات این شرکت به کشورهای مختلفی از جمله عراق، افغانستان، سوریه و پاکستان صادر می‌شود.

وی از پیش‌بینی افتتاح و بهره برداری طرح توسعه شرکت در تابستان سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تولید پودرهای بستنی و انواع طعم دهنده های بستنی، پودر شیر خشک صنعتی، پودر آب پنیر، انواع پنیر ایرانی، پنیر موزارلا، پنیر چدار، انواع پنیر پیتزا، اسانس های طبیعی و شبه طبیعی، خامه، ماست، دوغ، کره، انواع پودر آبمیوه های تقلیل شده کنسانتره و پودر کیک را می ‌توان از جمله تولیدات این شرکت برشمرد.

وی گفت: در حال حاضر این شرکت سالانه ۱۳ هزار تن انواع تولیدات پودری لبنی نظیر انواع شیرخشک های صنعتی و پودر آب پنیر، ۲۰۰ تن تولیدات طعم سازی و حدود ۲۰۰۰ تن تولیدات لبنیات شامل انواع پنیر، خامه، کره و ... است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن هم با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد محصولات تولید شده این شرکت به کشورهای خارجی صادر می شود، گفت: سهم محصولات لبنی به عنوان یکی از پایه‌ای ترین مواد صادراتی در بخش غذا مهمترین سهم صادرات این بخش را به خود اختصاص داده که بسیار حائز اهمیت است چراکه از یک سو محصولی سلامت محور بوده و از سویی دیگر رقبای منطقه ای مهمی از جمله ترکیه در این بخش بسیار فعال هستند.

بهروز شیرزادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدید مستمر از این شرکت در زمینه تمدید پروانه بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان خاطرنشان کرد: در بازدیدهای مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان، نحوه تأمین شیر خام این واحد فرآورده های لبنی حسب قوانین و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، توجه به این صنایع صنعتی بزرگ علاوه بر رونق اقتصادی و اشتغال مناسب و چشمگیر و ارزش افزوده بیشتر برای کشور، می تواند هر منطقه را در آن سوی مرزها معرفی کرده و  در بازار صادرات در بین رقبای منطقه ای جای خود را در سبد غذایی دنیا نیز باز کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha