• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402031308809
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بخشدار مهاباد مطرح کرد:

پرواربندی بیش از ۲ هزار رأس گاو در مهاباد

پرواربندی بیش از ۲ هزار رأس گاو در مهاباد

ایسنا/اصفهان بخشدار مهاباد گفت: واحد صنعتی دامداری فجر مهاباد به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی دامپروری شهرستان اکنون دارای بیش از ۲ هزار رأس گاو پروار است.

احمد کریم‌پور، ظهر امروز(شنبه، ۱۳ خردادماه) در حاشیه بازدید از گاوداری ۵ هزار راسی روستای حسین‌آباد این بخش، اظهار کرد: با توجه به گلایه‌های مردمی که در خصوص مسائل و مشکلات به واسطه این دامداری مطرح بود، امروز بازدید مشترک و سرزده‌ای را با حضور دستگاه‌های محیط‌زیست، شبکه دامپزشکی، بهداشت محیط و جهاد کشاورزی انجام دادیم تا موارد و موضوعاتی که از سوی اهالی و مجاوران این واحد صنعتی و تولیدی مطرح می‌شد بررسی شود.

وی افزود: با توجه به نظریه کارشناسی اعضای بازدید کننده بهداشت داخلی و محدوده این واحد دامداری مورد تأیید قرار گرفت، ولی یک‌سری مشکلات و کمبودهای از جمله نداشتن اتاقک پسماند عفونی و پزشکی، انتقال روزانه کودهای دام به محل نگهداری، استفاده از وسایل نقلیه استاندارد در انتقال کود و پسماند و لزوم سم‌پاشی دوره‌ای و... مورد نیاز بود که مقرر شد اخطارهای لازم توسط مدیریت دامداری برطرف شود.

به گزارش ایسنا، بخشدار مهاباد تصریح کرد: این واحد دامداری به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی دامپروری شهرستان اکنون دارای بیش از ۲ هزار رأس گاو پروار است و هیچ‌گونه دام شیرده در آن نگهداری نمی‌شود و توانسته ۳۰ اشتغال را به‌صورت مستقیم و حدود ۲۰۰ اشتغال به صورت غیرمستقیم ایجاد کند.

کریم‌پور خاطرنشان کرد: اولویت دستگاه حاکمیت در هر اموری ابتدا بهداشت و سلامت مردم و ساکنان آن منطقه خواهد بود، ولی در کنار همه مواردی که بیان شد و ضرورت دارد نمی‌توانیم اشتغال و تولید را نادیده بگیریم.

وی  افزود: از اهالی روستاهای هم‌جوار درخواست داریم همراهی لازم را با این مجموعه داشتند باشند تا کمبودها برطرف شود و از مجموعه دامداری فجر نیز می‌خواهیم تعامل دوسویه‌ای با اعضای شورا و اهالی و ساکنان این روستا داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha