• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402050905099
  • خبرنگار : 50034

تنها ۸ درصد مطالبات گندمکاران همدان پرداخت شده است

تنها ۸ درصد مطالبات گندمکاران همدان پرداخت شده است

ایسنا/همدان مدیرکل غله و بازرگانی استان همدان گفت: تاکنون بیش از ۲۸۳ هزار تن گندم به ارزش ۴۴ هزار میلیارد ریال در ۵۶ مرکز خرید فعال از کشاورزان خریداری شده است که این مقدار نسبت به سال گذشته ۳ درصد و نسبت دوره بلندمدت ۱۰ ساله ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حسین خوانساری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون مبلغ  ۳۴۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان که معادل ۸ درصد از کل ارزش گندم تحویلی کشاورزان است، پرداخت شده که طی روزهای آینده براساس صف کشوری از طریق بانک عامل(بانک کشاورزی) به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر براساس مصوبه دولت نرخ هر کیلوگرم گندم با اُفت میانگین ۴ درصد مفید و ۲ درصد غیرمفید ۱۱۵ هزار ریال، یارانه کشت ۱۵ هزار ریال و جایزه تحویل ۲۰ هزار ریال در مجموع ۱۵۰ هزار ریال از کشاورزان تحویل گرفته می‌شود.

تنها ۸ درصد مطالبات گندمکاران همدان پرداخت شده است

این مقام مسئول با اشاره به برش شهرستانی میزان خرید تضمینی گندم در استان همدان یادآور شد: بیشترین میزان خرید گندم با بیش از ۶۵ هزار تن مربوط به شهرستان نهاوند بوده و پس از آن شهرستان رزن با بیش از ۴۰ هزار تن و کبودراهنگ با بیش از ۳۷ هزار تن بیشترین میزان تولید و خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۱۱ هزار و ۵۴۷ تن از گندم توسط مراکز دولتی خریداری شده است، ادامه داد: بیش از ۸۰۰۰ تن از گندم نیز توسط کارخانجات آرد، ۱۴۰ هزار و ۴۰۷ تن توسط سیلوهای بخش خصوصی و بیش از ۱۲۲ هزار تن توسط تعاونی‌های روستایی خریداری شده است.

تنها ۸ درصد مطالبات گندمکاران همدان پرداخت شده است

خوانساری افزود: از این مقدار گندم خریداری شده تاکنون بیش از ۱۳ هزار تن به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان و مازندران ارسال شده که به منظور صرفه جویی در هزینه سعی شده از طریق خطوط ریلی انتقال انجام شود.

مدیرکل غله و بازرگانی استان همدان خاطرنشان کرد: در سطح کشور تاکنون حدود هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که در حال حاضر همدان در رده ۱۰ کشوری قرار دارد و بیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شود.

تنها ۸ درصد مطالبات گندمکاران همدان پرداخت شده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha