• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402080100698
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد:

۳ فیلم کوتاه گلستان در بخش اصلی چهلمین جشنواره بین‌المللی تهران

۳ فیلم کوتاه گلستان در بخش اصلی چهلمین جشنواره بین‌المللی تهران

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران به کانون گردهمایی فعالان صنعت سینما تبدیل شده است، افزود: حضور سه اثر از استان گلستان در این جشنواره فاخر بسیار ارزشمند است.

محمد رعیت ظهر امروز دوشنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای نخستین بار سه اثر از استان گلستان به بخش اصلی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته است، اظهار کرد: استان گلستان در عرصه‌های مختلف هنری ظرفیت‌های بسیاری را دارد که این ظرفیت‌ها عاملی بر فعالیت فیلمسازان، مستندسازان، بازیگران و جوانان علاقمند شده است.

وی با بیان اینکه روزهای خوب امروز صنعت سینمای استان گلستان مرهون تلاش‌های خستگی ناپذیر پیشکسوتان در انتقال تجارب به نسل‌های جدید بوده، ادامه داد: در این میان نمی‌توان تلاش‌های نسل‌های جدید در مطالعه، تجربه‌اندوزی و تحصیلات حرفه‌ای را نادیده گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه شفافیت لازمه هر کاری است و در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هنرمندان شفاف بوده‌ایم، افزود: این شاخصه سبب شده تا اتحاد و همدلی در میان هنرمندان بیشتر شود.

وی حضور سه اثر از استان گلستان در این جشنواره فاخر را بسیار ارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: این اتفاق برای جامعه هنری استان گلستان بسیار امیدآفرین بوده و فعالان دیگر رشته‌های هنری ترغیب شده‌اند تا برای کسب عنوان و حضور در رویدادهای معتبر ملی و بین المللی بیشتر تلاش کنند.

رعیت با اشاره به اینکه انتظارات جامعه هنری گلستان بیشتر حمایت‌های معنوی مدیران است تا مادی، اضافه کرد: هنرمند وقتی اثر هنری تولید می‌کند، لذت می‌برد و در کنار آنها بودن می‌تواند انگیزه آنها را دوچندان کند.

وی دلایل نقل مکان هنرمندان از شهرها به مراکز استان‌ها و از آنجا به پایتخت را مختلف دانست و با تأکید بر اینکه این جابجایی «مهاجرت» نیست، تصریح کرد: امکانات و حامیان مالی، ارتقای سطح دانش، حضور در کارگاه‌های مختلف و هم‌نشینی با استادان و پیشکسوتان از دلایل حضور در مناطق بزرگ‌تر بوده و لازمه پیشرفت در کسب تجربه است.

به گزارش ایسنا، فیلم‌های «روزی روزگاری سینما» به کارگردانی علیرضا شمالی و تهیه شده در انجمن سینمای جوانان گلستان، «اوروبروس» به کارگردانی فرهنگ عمرانی و تهیه شده در انجمن سینمای جوانان گلستان و «اکو» به کارگردانی و تهیه کنندگی یوسف شفیق از مدرسان انجمن سینمای جوانان گلستان در میان ۵۳ فیلم حاضر در بخش اصلی مسابقه فیلم‌های داستانی این جشنواره به رقابت می‌پردازند.

چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از بیست و ششم مهرماه تا دوم آبانماه ۱۴۰۲ در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha