• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081611721
  • خبرنگار : 50107

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خبر داد

تولید روزانه ۲۴ تن پسماند عفونی و بیمارستانی در مشهد

تولید روزانه ۲۴ تن پسماند عفونی و بیمارستانی در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: در شهر مشهد روزانه ۲۴ تن پسماند عفونی و بیمارستانی توسط مطب‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها تولید می‌شود. 

مسعود رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پسماندهای عفونی و بیمارستانی در مشهد اظهار کرد: در شهر مشهد روزانه ۲۴ تن پسماند عفونی و بیمارستانی توسط مطب‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها تولید می‌شود که براساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی این پسماندها برعهده تولیدکننده آن است.

وی افزود: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی کار نظارت بر فرآیند مدیریت پسماندهای پزشکی را انجام می‌دهد، به سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می‌کند و این نوع زباله در قالب قرارداد پیمانکاری دفن در اختیار سازمان مپ قرار می‌گیرد.

رضوی در خصوص نحوه جمع‌آوری این پسماندها عنوان کرد: در حال حاضر تنها پسماندهای بی‌خطرسازی شده ۲۲ بیمارستان خصوصی و ۲۰ بیمارستان دولتی براساس قراداد منعقد شده برعهده این سازمان بوده و کار جمع‌آوری پسماندهای آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها نیز توسط شرکت‌های بخش خصوصی و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بیان کرد: پزشکانی که زباله عفونی تولید می‌کنند باید از طریق شرکت‌های دارای مجوز دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تحویل و جمع‌آوری پسماندهای خود اقدام کنند اما متاسفانه هنوز برخی از مطب‌ها و پزشکان از این کار امتناع می‌کنند.

وی ادامه داد: در خصوص جمع‌آوری پسماندهای پزشکی، بیمارستانی و عفونی، قانون وظایف هر سازمان و نهادی را کاملا مشخص کرده، بنابراین سرپیچی از قانون تخلف محسوب شده و در پی آن دستگاه قضایی با متخلفین برخورد خواهد کرد.

رضوی با اشاره به سلول‌های دفن پسماندهای بیمارستانی تصریح کرد: مشهد به عنوان یک شهر پیشرو در کلیه مراحل مدیریت پسماند در این حوزه سلول‌های مجزا و ایزوله دفن پسماندهای بیمارستانی و عفونی را احداث و راه‌اندازی کرده که با لایه‌های ژئوممبران و ژئوتکستایل در محیطی کاملا مجزا از سایر پسماندهای شهری کار دفن این پسماندها انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد اضافه کرد: سه سلول ایزوله کاملا پر شده و در حال حاضر پسماندهای بیمارستانی در سلول دیگری با حجم ۷۵ هزار متر مکعب دفن می‌شود. سلولی با حجم ۱۴۰ هزار متر مکعب نیز در حال احداث است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha