• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402091812831
  • خبرنگار : 30147

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی خبر داد

حفر و تجهیز ۱۹۷ حلقه چاه برای مقابله با تنش آبی در خراسان رضوی

حفر و تجهیز ۱۹۷ حلقه چاه برای مقابله با تنش آبی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی از به نتیجه رسیدن حفر و تجهیز ۱۹۷ حلقه چاه برای مقابله با تنش آبی تا پایان امسال در این استان خبر داد.

حسین امامی در گفت و گو با ایسنا با اعلام برنامه‌های این شرکت برای تأمین آب شهرها و رفع تنش از روستاهای استان، به ادامه خشکسالی و تأثیر این پدیده بر ۱۴۰۰ حلقه چاه به عنوان منابع تأمین آب ۹۱ شهر و ۲۳۰۰ روستا با ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت اشاره کرد.

وی اظهار کرد: میزان برداشت آب از این تعداد چاه ۱۴۰۰ لیتر بر ثانیه است و در حال حاضر آبفا استان با کمبود آب به میزان ۲۰۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه است که ۸۰۰ لیتر آن مربوط به بخش روستایی و مابقی شهری است.

مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه هر سال بین ۵ تا ۱۰ درصد از ظرفیت آبدهی چاه‌ها کاسته می‌شود، افزود: برای مقابله با این چالش حفر ۱۰۰ حلقه جدید و تجهیز ۹۷ حلقه چاه در دستور کار آبفا خراسان رضوی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد حفر ۷۰ حلقه چاه به پایان رسیده و حفاری ۳۰ حلقه چاه باقیمانده تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

امامی اظهار کرد: یک سوم چاه‌ها در قالب جهاد آب‌رسانی و همچنین توسط آبفا در مناطق روستایی حفر شده است و پروژه‌های تأمین پایدار آب در ۵۰ روستا هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: با هدف تسریع در روند کار، لوازم مورد نیاز تجهیز ۲۰ حلقه چاه خریداری شده و در انبارهای شرکت نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۰۹:۲۱

چاه می زنید و آب را از دل زمین بیرون می کشید و شهرداریها و مردم آن را در خیابانها رها می کند . بعد زمین دچار فرونشست می شود آنوقت می گویید ای داد بیداد زمین نشست کرده . چرا در روشهای مصرف آب بازنگری نمی کنید چرا باید بیش از ۵۰ درصد منابع آب این کشور هدر برود.؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۴:۴۳

با درود به جای کور کردن چاه های فعلی دارید چاه جدید و تجهیز قدیمی ها را برای خالی کردن هرچه بیشتر سفره های آب زیر زمینی میکنید این امر ضمن فرو نشست زمین شوری خاک و از بین رفتن بیشتر قنوات و پوشش گیاهی خواهد شد و روستاهای بیشتری ویران و تخلیه میشوند .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۰۰:۰۳

حفر چاه برای جبران کمبود آب استان از هر حیث اشتباهی کشنده و مرگبار برای ساکنان استان است.وقتی خدا آب دریا و عقل و وسیله داده.چرا حفر چاه؟؟؟ آب دریا را شیرین کنید.این همه کشورهای حاشیه خلیج فارس چه کرده اند که حتی صادرات آب شیرین هم دارند؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۰۶:۳۰

باحفرچاه دیگر آبی زیر خاک باقی نمی‌ماند و در آینده نزدیک مردم مجبور به ترک محل سکونت می‌شوند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۴:۳۶

در شبکه های انتقال اب روستا ها بخش خواشد سبزوار بیشتر از ده جا لوله ها ترکیده و اب خیلی زیادی هدر میرود اداره اب به جای تعمیر همین نشتی ها دنبال حفر چاه برای تامین اب هدر رفته است تاسف میخوریم و صدایمان شنیده نمیشود