• دوشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403010602531
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه:

۷۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند

۷۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید ۷۴۴ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان طی مدت ۹ روز گذشته خبر داد.

داریوش فرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، بااشاره به آخرین آمار بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: طی مدت ۹ روز گذشته جمعا ۷۴۴ هزار و ۴۸۴ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های طبیعی با ۳۳۸ هزار و ۱۰۳ نفر در صدر پربازدیدهای کرمانشاه قرار دارند، عنوان کرد: جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، دست‌ساز، مذهبی و موزه‌ها در رتبه‌های بعدی پربازدیدهای استان قرار دارند. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه از اسکان ۷۹ هزار و ۱۰۴ مسافر نوروزی هم در سطح استان خبر داد و گفت: بیشترین آمار اسکان در استان با ۳۸ هزار و ۸۱۳ نفر مربوط به مراکز اقامتی غیررسمی همچون مدارس و کمپ های شهرداری است. 

به گفته این مسئول، مراکز اقامتی رسمی ۳۵ هزار و ۸۱۷ نفر و مراکز اقامتی اضطراری هم ۴۴۸۴ نفر را اسکان داده اند. 

فرمانی در ادامه عنوان کرد: در بین مراکز اقامتی رسمی استان، هتل‌ها، خانه مسافرها، بوم گردی‌ها و میهمانپذیرها به ترتیب بیشترین آمار اسکان را به خود اختصاص داده اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از انجام ۱۴۳۰ فقره بازدید از تاسیسات گردشگری و سرویس های بهداشتی سطح استان طی این مدت هم خبر داد و گفت: این بازدیدها منجر به صدور ۴۶ فقره تشویق، ۱۱۶ تذکر، ۲۰ اخطار کتبی و پنج فقره تعطیلی و تعلیق مجوز شده است.

وی در پایان یادآور شد: دستگاه‌های دیگر عضو ستاد خدمات سفر استان نیز همچون صمت و تعزیرات در این مدت ۱۲ هزار و ۳۵۳ فقره، بهداشت ۱۱۶۶ فقره و پلیس اماکن ۹۹۱ فقره بازدید نظارتی از واحدهای زیرمجموعه خود داشته‌اند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha