• سه‌شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403012111139
  • خبرنگار : 50130

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان خبر داد:

ثبت ۵۹ ماموریت موفق اورژانس هوایی در مناطق صعب‌العبور کردستان طی یکسال

ثبت ۵۹ ماموریت موفق اورژانس هوایی در مناطق صعب‌العبور کردستان طی یکسال

ایسنا/کردستان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۹ ماموریت موفق اورژانس هوایی برای نجات جان مصدومان و بیماران در مناطق کوهستانی و صعب العبور استان کردستان به ثبت رسیده است.

 حسین جعفری، امروز سه شنبه(۲۱ فروردین) در جمع خبرنگاران به ارائه مقاصد شهرستانی ماموریت های مذکور در استان اظهار کرد: ماموریت های موفق ثبت شده مذکور شامل شهرستان مریوان با ۲۱ ماموریت(۳۵.۶درصد) بیشترین سهم را داشته و به ترتیب شهرستان های سروآباد با ۱۳ ماموریت(۲۲درصد)، سنندج با ۸ ماموریت(۱۳.۶درصد)، کامیاران با ۸ ماموریت(۱۳.۶درصد)، سقز با ۴ ماموریت(۶.۸درصد)، دهگلان با ۲ ماموریت(۳.۳درصد) و شهرستان های بیجار، دیواندره و قروه با ۱ ماموریت (هر کدام ۱.۷درصد) در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: با این تعداد ماموریت های ا.رژانس هوایی دانشگاه در سال گذشته، ۵۷ بیمار به مراکز درمانی منتقل شده است که بیشترین سهم را حوادث ترافیکی با ۲۲ مورد (۳۸.۶درصد) و سپس به ترتیب حوادث غیرترافیکی با ۱۹مورد(۳۳.۳درصد)، مادران باردار با ۸مورد(۱۴درصد)، سکته های مغزی با ۳مورد(۵.۳درصد)، سایر موارد اورژانس با ۳مورد(۵.۳درصد) و بیماران قلبی با ۲مورد(۳.۵درصد) در رده های بعدی قرار دارند.
جعفری ادامه داد: در مجموع این ۵۹ ماموریت موفق، ۳۳ مورد (۵۵.۹۴درصد) ماموریت ثانویه یعنی انتقال بیمار از مراکز درمانی به مراکز درمانی پیشرفته تر و ۲۶ مورد (۴۴.۰۶درصد) ماموریت اولیه یعنی انتقال بیمار از صحنه حادثه، کوهستان ها، محل های صعب العبور و جاده ها انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه از ابتدا تاکنون ۵۳۰ ماموریت اورژانس هوایی دانشگاه به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: خدمات اورژانس هوایی کاملا به صورت رایگان انجام شده و هزینه ای از بیماران یا مصدومین گرفته نمی شود.
در طرح تعطیلات نوروزی اورژانس هوایی فعال بوده و ۴ مورد ماموریت موفق انجام گرفته است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha