• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403012815915
  • خبرنگار : 50040

معاون اقتصادی استاندار گیلان:

جلوگیری از فرارهای مالیاتی موجب تحقق سیاست های مالی دولت است

جلوگیری از فرارهای مالیاتی موجب تحقق سیاست های مالی دولت است

ایسنا/گیلان معاون اقتصادی استاندار گیلان، جلوگیری از فرارهای مالیاتی را موجب تحقق بخش مهمی از سیاست‌های مالی دولت دانست و گفت: افزایش سهم مالیات در درآمدهای دولت موجب ثبات اقتصادی است.

حسین محمدیان امروز، ۲۸ فروردین ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، با اشاره به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده برای استان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: هم در راستای اسناد بالادستی و هم براساس ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری، کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت یکی از سیاست‌های نظام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وابستگی ۳۵ درصدی بودجه ۱۴۰۰ به مالیات، اضافه کرد: مقرر شده سهم مالیات در بودجه ۱۴۰۳ به ۵۳ درصد برسد و این امر تلاش مضاعف مجموعه امور مالیاتی کشور و استان را می‌طلبد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه در بخش وصول مالیات با برخی از مشکلات از جمله فرارهای مالیاتی مواجه هستیم، گفت: برای مثال برخی از مطب‌ها به بهانه‌های مختلف هنوز از دستگاه پوز استفاده نمی‌کنند که باید ورود محکم‌تری در این بخش داشته باشیم.

محمدیان، جلوگیری از فرارهای مالیاتی را موجب تحقق بخش مهمی از سیاست‌های مالی دولت دانست و خاطرنشان کرد: وصول مالیات براساس گردش‌های مالی بوده و برای تکمیل حلقه اطلاعاتی نیازمند اتصال سیستم‌های مالی و بانکی و سایر مجموعه‌ها مانند ثبت احوال، ثبت اسناد و... هستیم.

وی افزایش سهم مالیات در درآمدهای دولت را موجب ثبات اقتصادی دانست و عنوان کرد: با تحقق این امر دیگر با کاهش قیمت نفت به دنبال حوادث اقتصادی و سیاسی و نظامی در جهان، گرفتار تکانه‌های عظیم اقتصادی نخواهیم شد.

معاون استاندار گیلان، جمهوری اسلامی ایران را یکی از ابرقدرت‌های منطقه دانست و ادامه داد: پس از عملیات نیروهای مسلح ایران علیه رژیم صهیونیستی، اقدام به رصد میدانی بازار کردیم و خوشبختانه مردم در آرامش کامل بودند و کسب و کارها در حال انجام بود که نشان دهنده سیاست‌های صحیح اتخاذ شده بود.

حسن صیاد، مدیرکل جدید امور مالیاتی گیلان نیز، با بیان اینکه مجموعه همکاران امور مالیاتی در سنگر اقتصادی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: سازمان امور مالیاتی با وصول مالیات در چارچوب قانون و با تکیه بر هوشمندسازی، به دنبال جلب اعتماد مودیان و ذی‌نفعان است.

وی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و مبارزه با فرارهای مالیاتی و... را نشان دهنده اقتدار سازمان امور مالیاتی دانست و متذکر شد: علیرغم افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه، نهایت همکاری را با صاحبان مشاغل، اصناف و فعالان اقتصادی جهت رونق فضای کسب و کار خواهیم داشت.

رضا برهانی‌نیا، مدیرکل سابق امور مالیاتی گیلان نیز، با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی وصول شده در استان از ۳۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید، تاکید کرد: استان گیلان نشان داده هم در وصول و هم در اجرای ایده‌های جدید در حوزه مالیات در کشور پیشتاز است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم حسن صیاد به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان معارفه شد و از زحمات رضا برهانی نیا قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha