• جمعه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403013117723
  • خبرنگار : 50604

یادداشت

چرا پاسخ تنبیهی سپاه پاسداران به رژیم جعلی مهم است؟

چرا پاسخ تنبیهی سپاه پاسداران به رژیم جعلی مهم است؟

ایسنا/گلستان «بدون شک موشک‌های ایران مراکز مهمی را هدف قرار داده اما  مهمتر از اصابت یا عدم اصابت موشک‌ها، شکست هیمنه کذایی اسرائیل است که اتفاق افتاده و امیدوارم در آینده ما شاهد جرات و جسارت بیشتر دنیای اسلام و مسلمانان علیه این رژیم جعلی باشیم».

عبدالقیوم شکاری، کارشناس ارشد روابط بین الملل از دانشگاه شهید بهشتی تهران و مدرس دانشگاه‌های استان گلستان در رشته‌های علوم سیاسی و حقوق در یادداشتی نوشت: با انجام بسیار موفق و باشکوه عملیات وعده صادق این عملیات به سرخط اول رسانه‌های منطقه و دنیا تبدیل شد اما خیلی از بزرگواران سؤال می‌کنند که این عملیات چه اهمیتی داشته و چه پیام‌هایی می‌تواند داشته باشد و معادلات آینده دنیا را چه تغییر تحولی بدهد؟

 به عنوان یک فعال رسانه اهل سنت عرض می‌کنم، در طول تاریخ منحوس رژیم صهیونیستی بعد از جنگ‌هایی که اعراب و اسرائیل داشتند که آخرین مورد آن جنگ ۱۹۷۳ بود تا  امروز هیچ دولتی جرات نکرده است به سرزمین‌های اشغالی و حاکمیت نامشروع اسرائیل حمله کند و همواره این رژیم تحت حمایت‌های ایالات متحده آمریکا و سایر دولت‌های غربی هر اقدامی که دلش خواسته انجام داده و در برابر قوانین و مقررات بین‌المللی پاسخگو نبوده است.

 به اعتقاد بنده مهمترین وجهی که عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما دارد این است که رژیم صهیونیستی را مجبور به پاسخ دادن به افکار جهانی کرد، در همه جنایاتی که این رژیم جعلی بعد از عملیات ۷ اکتبر در سرزمین‌های اشغالی علیه ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه مرتکب شد، بارها و بارها  قطعنامه‌ها و بیانیه‌های مختلفی در شورای امنیت مجمع عمومی سازمان ملل سازمان سایر سازمان‌های مدافع حقوق بشر دنیا صادر شد، اما هیچکدوم نتوانست جلوی وحشی‌گری آن ها را بگیرد علت چیست؟ علت این است که اراده قدرت‌های بزرگ بر تنبیه و محدود کردن این رژیم و متجاوز وجود ندارد.
 حیثیت، ناموس، شرف و عزت مسلمانان دنیای اسلام برای دنیای غرب اهمیتی ندارد که بخواهند برای دفاع از حیثیت و حقوق ملت فلسطین در مقابل اسرائیل و رژیم نامشروع صهیونیستی بایستند. این عملیاتی که جمهوری اسلامی با دستان پرتوان سپاه پاسداران انقلاب اسلام انجام داد، اولین بار این پیام را به این رژیم داد که دوره اقدامات نامشروع و جنایتکارانه این رژیم به پایان رسیده است.

 راهبرد عمومی نظام در برابر این رژیم همواره بحث حمایت از مقاومت اسلامی در عین حال تلاش برای عدم ورود در تنش منطقه‌ای بوده است و اینکه جمهوری اسلامی ایران  همواره تلاش کرده منطقه خاورمیانه و منطقه غرب آسیا وارد تنش نشده و کاهش تنش و برخورد را داشته باشیم.

بعد از این عملیات نیز همه افرادی که منصف بودند به صراحت تأکید کردند که جمهوری اسلامی باز هم با آن راهبرد عاقلانه خودش با یک نگاه بسیار قابل ستایش این عملیات را انجام داده و در عین حال که متجاوز را تنبیه کرده تلاش کرده از بروز یک تنش منطقه جلوگیری کند و  این نشانه عقل قدرتمند نظام مقدس ما است.

رویکرد حکام عرب در برابر این جریان و جنایت این رژیم نامشروع بسیار تأسف بار است، در شرایطی که این رژیم ملت مظلوم عرب فلسطین را قتل عام می‌کند، خیلی از حکام عرب هنوز هم صحبت از عادی‌سازی مناسبات با این رژیم می‌کنند، علت چیست؟ خیلی از دانشجوها و جوان‌ها از ما می‌پرسند چرا حکم عرب تا این حد از در برابر اسرائیل تابع مطلق  آمریکا هستند و با این رژیم مناسبات مخفیانه و آشکار دارند؟

علت این است که موجودیت بسیاری از حکام عرب موجودیت موکول و وابسته به حمایت غرب و به ویژه آمریکا است، اگر همین امروز  آمریکا اراده کند تا ۲۴ ساعت آینده می‌تواند، هفت تا  هشت حاکم اصلی دنیای عرب را با یک اشاره جابه جا کند.

همچنان که مواردی انجام شده و  این حکام هم متوجه این قصه هستند و بر همین اساس مسأله‌ای که برای آن‌ها مهم است تداوم حاکمیت و سلطنت آن‌ها بوده و به همین دلیل محتاج ادامه حمایت آمریکا هستند و آمریکا همیشه شرط کرده که ادامه حمایت این کشور از حکام عرب منوط به این است که با اسرائیل  رابطه خوبی داشته باشند.

اگر یک تحلیل میدانی در جهان عرب داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم افکار عمومی به شدت ضد اسرائیل بوده و از جنایات اسرائیل جریحه‌دار شده است در عین حال حکام عرب به خاطر همان ملاحظات به شدت از اینکه در مقابل اسرائیل موضع بگیرند، وحشت دارند، اما  وعده صادق این توهم را که اسرائیل غیر قابل ضربه زدن است را شکست.

بعضی از افرادی که بیمار هستند و یا  واقعیت را قبول ندارند در روزهای اخیر با الفاظی نظیر اینکه «اهداف ایران به بیابان خورده یا به هدف نخورده» تلاش می‌کنند این اقدام مهم را کوچک جلوه دهند اما  خود مقامات اسرائیلی و غربی به خوبی می‌دانند که موشک‌های سپاه کجا اصابت کرده و چه خسارتی به بار آورده است به همین دلیل خودخوری کرده و سانسور شدیدی در سرزمین اشغالی برای پوشش اخبار مربوط به این عملیات دارند.

من به عنوان یک تحلیلگر سیاسی عرض می‌کنم، اهمیت مهم این عملیات این بود که وسیع‌ترین عملیات ترکیبی پهپادی و موشکی تاریخ بشریت را جمهوری اسلامی ایران علیه یک رژیم و موجودیت غیر پاسخگو و خودسر هدایت کرد.

بدون شک موشک‌های ایران مراکز نظامی اسرائیل را هدف قرار داده است اما  مهمتر از اصابت یا عدم اصابت موشک‌ها شکست هیمنه کذایی اسرائیل  است که اتفاق افتاده و امیدوارم در آینده ما شاهد جرات و جسارت بیشتر دنیای اسلام و مسلمانان علیه این رژیم جعلی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha