• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8705-14480
  • منبع : نمایندگی زنجان

« اين تابلو را خالصانه براي مردم خلق كردم» نقاشي مينياتور معراج حضرت محمد (ص) در زنجان رونمايي شد

« اين تابلو را خالصانه براي مردم خلق كردم»
نقاشي مينياتور معراج حضرت محمد (ص) در زنجان رونمايي شد

نقاشي مينياتور معراج حضرت محمد (ص) اثر رضا اصل نجفي‌فرد در گالري هنر فرهنگسراي امام خميني (ره) زنجان به نمايش گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه زنجان، در مراسمي كه پيش از رونمايي بزرگترين نقاشي مينياتور معراج حضرت محمد (ص) برگزار شد ، نقاشي‌هايي از طريق اسلايد براي آشنايي عموم با مقوله معراج حضرت محمد (ص) ارائه شد كه نمايش اين تصاوير با توضيحات دكتر مهدي افضلي همراه بود.

وي اثر رضا اصل نجفي‌فرد را به عنوان يكي از بي‌نظيرترين آثار مينياتور در زمينه معراج محمد (ص) قلمداد كرد و افزود: اميدواريم با حمايت مسؤولين استان شاهد به ثمر رسيدن تلاش‌هاي هنرمندان جوان زنجاني در عرصه هنر باشيم.

رضا اصلي‌ نجفي‌فرد كه داراي مدرك دكتراي مديريت اطلاعات از تركيه و استاد دانشگاه زنجان مي‌باشد ، با جمع‌آوري گوشه‌اي از مجموعه مينياتورهاي ايران و جهان به توصيف معراج حضرت محمد (ص) از ديرباز تا به امروز پرداخت.

افضلي از زبده‌التواريخ، قصص‌الانبياء، سيره‌النبي ، خاوران‌نامه ، روضه‌الصفا ، تاريخ شاه اسماعيل ، مخزن‌الاسرار نظامي گنجوي ، مثنوي هفت‌پيكر و هفت اورنگ عبدالرحمن جامي به‌عنوان معروف‌ترين معراج‌نامه‌ها ياد كرد و گفت: معراج حضرت محمد (ص) را حتي در بناها و معماري‌هاي ايراني ، اسلامي نيز مي‌توان ديد.

همچنين خالق نقاشي مينياتور معراج حضرت محمد (ص) به ايسنا گفت: هنرمندان هميشه و در همه جا مورد كم‌لطفي مسؤولين قرار گرفته‌اند كه اميدواريم در آينده شاهد حمايت آنان از اين قشر باشيم.

رضا اصل نجفي‌فرد درباره‌ي مراحل كار بر روي اين اثر توضيح داد: كار اجرايي اين اثر به خاطر شرايط ويژه‌اي كه داشت چندين بار متوقف شد و همين امر باعث شد تا پس از 2 سال شاهد پرده‌برداري از آن باشيم.

اين هنرمند در رابطه با مشكلات اين كار هم يادآور شد: از آنجا كه در خانه استيجاري ساكن بوده و فضاي كافي براي خلق اين اثر در اختيارم نبود، به ناچار از مسؤولين تقاضاي مساعدت كردم اما توفيقي حاصل نشد و بالاجبار در همان اتاق 4×3 مشغول به كار شدم.

اين مينياتوريست زنجاني ضمن تقدير از تلاش‌هاي دكتر مهدي افضلي در جمع‌آوري آثار مختلف تاريخي در خصوص معراج حضرت محمد (ص) افزود: در آينده‌اي نه‌چندان دور به خلق اثري در موضوع شنيدني‌هاي معراج مي‌پردازم كه اين بار در خارج از كشور به اين كار اقدام خواهم كرد.

وي ضمن ابراز گلايه از مسؤولين استان در خصوص عدم حمايت از به نمايش درآمدن اين اثر، گفت: براي پرده ‌برداري از اين مينياتور و به‌نمايش درآمدن آن كه بزرگ‌ترين فرصت در عرصه هنر براي زنجان به شمار مي‌رود ، با مشكلات متعددي دست به گريبان بوديم و در آخرين لحظات نيز هيچ اميدي به پره ‌برداري مطلوب از آن نداشتيم ، اما به لطف صاحب اين اثر كه متعلق به مهدي موعود (عج) مي‌باشد ، توانستيم بدون حمايت مسؤولين اين كار را انجام دهيم.

نجفي‌فرد، حمايت از هنرمند را يك اصل مهم در شكوفايي استعداد هنرمندان بومي استان بيان كرد و اظهار داشت: تابلوي مينياتور معراج حضرت محمد (ص) را خالصانه براي مردم خلق كردم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha