• دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 94022816603
  • منبع : نمایندگی همدان

دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی حصار همدان

دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی حصار همدان

ایسنا/همدان جانشین انتظامی استان همدان از دستگیری چهار نفر سارق مسلح طلافروشی در محله حصار همدان خبر داد.

جانشین انتظامی استان همدان از دستگیری چهار نفر سارق مسلح طلافروشی در محله حصار همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، سرهنگ "علی اصغر خرم‌رویی" دوشنبه 28 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در تاریخ 10 اردیبهشت سال جاری سرقت مسلحانه از یک طلافروشی واقع در محله حصار انجام شد که با کمک اهالی و هوشمندی مردم یکی از این سارقان دستگیر شد اما یک نفر از سارقان اصلی طلافروشی که طلاها را حمل می‌کرد متواری شد و از محل گریخت.

وی تصریح کرد: بعد از متواری شدن سارق اصلی، کارهای تحقیقاتی و ویژه پلیس از همان لحظه آغاز و تیم کارآگاهی پلیس آگاهی به طور جدی وارد عمل شد، حدود 15 روز بعد از وقوع این سرقت در تاریخ 27 اردیبهشت سال جاری با هوشیاری پلیس و آگاهی همدان مابقی هم‌دستان این سرقت مسلحانه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: میزان طلای به سرقت رفته یک کیلو و 700 گرم بود که بخشی از آن در هنگام حمل ریخت و در همان روز به طلافروشی بازگردانده شد.

خرم‌رویی تاکید کرد: در روز اول یک نفر از سارقان دستگیر شد و بعد از تلاش پلیس انتظامی سه نفر مابقی نیز دستگیر شدند همچنین بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده دو نفر از این سارقان سابقه کیفری شرارت و چندین فقره سرقت را دارند.

وی خاطرنشان کرد: این چهار نفر سارق دو برادر و دو نفر پسر عمو بودند که سن آنها بین 30 تا 37 سال است، دو نفر از آنها مسئولیت اطلاع‌­رسانی و حضور پلیس در محل را بر عهده داشته و دو نفر نیز مسئولیت سرقت را بر عهده گرفته بودند.

وی یادآور شد: این سارقان در منطقه شهرک مدنی یک دستگاه موتورسیکلت را سرقت و اقدام به سرقت مسلحانه با آن کرده بودند.

جانشین انتظامی همدان با بیان اینکه کنتر‌ل­‌های اطلاعاتی پلیس در دستور کار قرار گرفت، گفت: این سارق در 15 روز که دستگیر نشده بود هیچ اقدامی برای فروش طلاها نکرده بود و بعد از دستگیری تمامی طلاها به مغازه­دار باز گردانده شد.

کشف 77 کیلوگرم تریاک در ورودی شهر همدان

وی همچنین از کشف 77 کیلوگرم تریاک در ورودی شهر همدان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف شد و دو نفر قاچاقچی موادمخدر نیز دستگیر شدند.

خرم‌رویی یادآور شد: در ابتدای سال 94 در حوزه کشفیات شیشه، هروئین و سایر مواد مخدر افزایش کشفیات خوبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: 2549 درصد افزایش کشف شیشه داشته‌ایم که این میزان افزایش معادل 26 کیلو و 543 گرم بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه کشفیات هروئین 49 درصد افزایش کشفیات و در سایر موادمخدر 1996 درصد رشد داشته‌ایم که این مواد شامل شیشه، تریاک، شیره تریاک و مورفین بوده است.

خرم‌رویی گفت: کل عملیات صورت گرفته در دو ماهه امسال در حوزه مبارزه با موادمخدر 1462 مورد، تعداد طرح‌ها برای کنترل مبارزه با مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی 81 مورد و تعداد طرح‌های پاکسازی 121 مورد بوده است.

وی از دستگیری 1053 نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر در حوزه مبارزه با مواد مخدر در دو ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

خرم‌رویی با بیان اینکه استان همدان در حوزه کشفیات وضعیت بسیار مناسبی دارد، گفت: پرسنل نیروی انتظامی به دور از شتاب‌زدگی کار خود را انجام می‌دهند که به این ترتیب ما جزء استان‌های برتر به لحاظ کشفیات در حوزه‌های مختلف هستیم.

قاچاق صوت در فضای مجازی

جانشین انتظامی استان همدان گفت: در بررسی‌های تیم فنی پلیس فتا همدان محرز شد افرادی ضمن ایجاد اخلال جدی در بستر مخابراتی غرب کشور، در فضای مجازی اقدام به قاچاق صوت می‌کنند.

خرم‌رویی یادآور شد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد، اعضاء این باند با برنامه‌ریزی دقیق و نصب تجهیزات غیرمجاز و غیرقانونی در نقاط مختلف استان در زمینه قاچاق صوت فعالیت و در فضای مجازی اقدام به بازاریابی و فروش کارت‌های تماسی می‌کردند.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای فنی و پلیسی، اعضاء پنج نفره این باند در همدان و تهران شناسایی و طی هماهنگی با مراجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شدند.

جانشین انتظامی همدان افزود: در بازجویی فنی متهمان در ابتدا هرگونه ارتباط خود را با موضوع انکار می‌کردند اما در مواجهه با مستندات انکارناپذیر رایانه‌ای به بزه انتسابی اقرار کردند و مشخص شد، اعضاء این باند با جعل اسناد و مدارک تعدادی از هموطنان تعداد متنابهی سیم کارت تهیه و از آنها سوءاستفاده می‌کردند.

خرم‌رویی گفت: متهمان پرونده که همگی دارای تحصیلات بالا بودند، با تامین قرار مناسب روانه زندان شدند.

وی با تاکید بر توانمندی کارشناسان فنی پلیس فتا، از شهروندان سازمان‌ها و شرکت‌های خدمات ارتباطی خواست ضمن همکاری با این پلیس علمی، توصیه‌ها را مدنظر داشته باشند.

وی گفت: شهروندان در صورت مواجه شدن موارد مشابه مراتب را هر چه سریع‌تر به شماره تلفن 0812182479 اطلاع دهند همچنین مدیران و مسئولان فنی شرکت‌های خدمات ارتباطی نسبت به بروزآوری دانش فنی خود، از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری کنند.

خرم‌رویی ضمن همدردی با خانواده شهید "آرش اسماعیلی" سرباز وظیفه نیروی انتظامی که در اثر سانحه تصادف در روز جمعه در اجرای طرح ترافیک جان خود را از دست داده بود، گفت: مسئولان در استان همدان در شورای ترافیک باید قوانینی برای حمایت از اجراکنندگان طرح‌های ترافیکی شهر داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha