• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95040101176
  • خبرنگار : 71461

رونمایی از دو کتاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

رونمایی از دو کتاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، از کتاب حکمت هنر اسلامی تالیف «فاطمه پناهیان‌پور» و «پژمان پیروزفر» و همچنین در محل سرای اهل قلم مصلای امام خمینی(ره) از چهار کتاب توحید، نبوت، معاد و امامت «سید محسن میرباقری» رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، پناهیان‌پور با اشاره به اینکه در این کتاب سعی شده است هنر را از زبان فلسفه و عرفان بیان کنیم اظهار کرد: در این کتاب هنر از دیدگاه فلسفه و عرفان مورد بررسی قرار گرفته است، ضمن اینکه برای خلق هنر اسلامی حتما نباید هنرمند مسلمان باشد و هنر می‌تواند از روح معنوی هنرمند سرچشمه بگیرد.

وی ادامه داد: در رابطه با مشکلاتی که برای به پایان رساندن این کتاب وجود داشت، باید گفت به دلیل کمبود منابع به سرانجام رساندن این کتاب کاری بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود و حدودا ۱۰ ماه طول کشید تا این کتاب پایان یابد.

این استاد دانشگاه درباره انگیزه تالیف این کتاب گفت: به دلیل کمبود منابع در خصوص حکمت اسلامی، دانشگاه جامعه از ما درخواست کرد تا کتابی در این‌باره تالیف کنیم که نتیجه آن کتاب حکمت هنر اسلامی شد.

این کتاب برای استفاده در دانشگاه‌ها، مهر ماه سال جاری به چاپ خواهد رسید.

همچنین در یکی دیگر از این مراسم رونمایی از کتاب، میرباقری با اشاره به اینکه تدوین این کتاب بر اساس نیاز دانشجویان ایرانی خارج از کشور شکل گرفته است عنوان کرد: نیاز به وجود یک‌سری از دروس معرفتی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور ما را به سمت تألیف این کتب سوق داد. در زمینه سیر تدوین این کتاب ۳۲ واحد درس تحت عنوان دروس نور معرفت تدوین شده که شامل دوره‌های عقاید قرآنی، اخلاق قرآنی، سیره ویژه اهل بیت و قرآن و حدیث است.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های مورد نظر در بنیاد نور مجتبی مورد نقد و بررسی قرار گرفت افزود: اساتید نقدهای خود را در این رابطه بیان کردند، سپس این سرفصل‌ها به صورت آنلاین تشکیل شد، سرفصل‌های آنلاین ضبط و سپس پیاده شد و در نهایت به صورت کتاب تدوین شده است.

چهار کتاب «توحید، معاد، نبوت و امامت» از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) منتشر شده و در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha