• جمعه / ۲۹ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96102915586
  • منبع : نمایندگی گیلان

سیستم آموزشی هوشمند نقش مهمی در توسعه کشور دارد

سیستم آموزشی هوشمند نقش مهمی در توسعه کشور دارد

ایسنا/گیلان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: معتقدیم سیستم آموزشی توانمند و هوشمند نقش مهمی در توسعه همه جانبه کشور دارد.

به گزارش ایسنا، مهندس رضا مسرور در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد انزلی، یکی از علت‌های اصلی پیشرفت در جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم آموزشی کارآمد دانست و افزود: با بهره مندی از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی می‌توان در زمینه توانمندسازی معلمان منطقه و کیفیت بخشی تعلیم و آموزش دانش آموزان گام‌های موثری برداشت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به نظام‌های آموزشی مناسب در جهت الگو سازی دانش‌آموزان با توجه به فضای اجتماعی، افزود: در نظام آموزشی علاوه بر ارتقای مهارت نیاز است به مقوله‌هایی همچون راستگویی، وفاداری امانت داری در راستای ساختن انسان‌های خوب و شایسته بیش از پیش توجه شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه این سازمان به مباحث تربیتی افزود: معتقدیم سیستم آموزشی توانمند و هوشمند نقش مهمی در توسعه همه جانبه کشور دارد.

مسرور با اشاره به اهمیت تکریم، تامین مالی و حفظ شان و منزلت معلمان به همراهی و تعامل با آموزش و پرورش استان در اجرای پروژه‌های آموزشی و فرهنگی، گفت: آمادگی لازم جهت اجرای طرح‌های الگوی آموزش و پرورش کشور در سطح مدارس منطقه آزاد انزلی از سوی این سازمان وجود دارد و در چهار چوب بودجه مصوب در سال‌های اخیر نسبت به سنوات گذشته اقدامات حمایتی در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری در سطح مدارس منطقه انجام شده است.

حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست گفت: حمایت‌های خوبی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در چهار سال اخیر از آموزش و پرورش استان انجام شده است و این اقدامات بزرگ موجب ارتقای کیفیت آموزش در سطح مدارس شده است و با توافقات انجام شده عملیات ساخت یک مدرسه شبانه روزی در محدوده منطقه با هدف توسعه آموزشی و گردشگری آغاز می‌شود.

مهدی گلدوست، رئیس اداره فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان در ادامه گزارشی از روند اجرایی پروژه هوشمند سازی مدارس منطقه آزاد انزلی که با همکاری مشترک این سازمان و نهاد ریاست جمهوری، مرکز گسترش فناوری اطلاعات و یک شرکت معتبر اروپایی در راستای ارتقای کیفیت آموزش در ۲۰ مدرسه این منطقه با به کارگیری سخت افزار و فناوری‌های نوین ارائه کرد.

محمد ابراهیم موذنی، دبیر شورای راهبردی آموزش و پرورش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز شعارآموزش و پرورش در مناطق آزاد را تحول و ارتقای کیفی برای تولید سرمایه‌های انسانی کارا و اثر بخش اعلام و تاکید کرد: مناطق آزاد در حوزه سخت افزاری با اقدامات انجام شده به نقطه قابل قبولی رسیده اند و اکنون توسعه نرم افزاری بیشتر در مدارس این مناطق در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha