• جمعه / ۴ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96120401602
  • منبع : نمایندگی مرکزی

امام جمعه اراک:

مسئولان در مقابل تضییع‌کنندگان حقوق جامعه کوتاه نیایند

مسئولان در مقابل تضییع‌کنندگان حقوق جامعه کوتاه نیایند

ایسنا/مرکزی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به این‌که اسلام را نمی‌توان چندتکه کرد، گفت: فقاهت در اسلام دُکان است‌.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک اظهار کرد: جریانات فرقه‌گرایی بیماری صعب‌العلاج است و همیشه لباس حق به جانب به تن می‌کند که در جریان انقلاب اسلامی شمار بسیاری از موارد را شاهد بودیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای خیابان پاسداران تهران تصریح کرد: امید است که جوانان جامعه هوشیار باشند، اسلام را نمی‌توان چند تکه کرد چراکه این مکتب و دین یک حقیقت، یک شریعت و یک طریقت است، فقاهت در اسلام دُکان نیست و وظیفه همه ما حفظ یکپارچگی است و باید تنفر خود را از افراد تفرقه‌انگیز که آب به آسیاب دشمن می‌ریزنند، اعلام کرد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: فضای بی‌اخلاقی و مباحث غیرشرعی در جمهوری اسلامی جایی ندارد، نباید از بازار فسادآمیز غرب تبعیت داشت و در این راستا جامعه و افراد نباید به شیوه‌های غلط خود را در دام دشمنان اسلام بیندازند.

وی خواستار حفظ امینت در کشور شد و افزود: لازم است که نیروهای قضایی، انتظامی و امنیتی در مقابل افرادی که حقوق جامعه را تضییع می‌کنند، امینت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و دشمنان را تحریک می‌کنند، کوتاه نیایند، با خون شهدا و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری نمی‌توان باز کرد و اگر افرادی خواستار راهپیمایی هستند طبق قانون از وزارت کشور مجوز دریافت کنند.

دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر این‌که 300 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب نشده است که امروز هرفردی طبق تمایل خود عمل کند و آب به آسیاب دشمنان بریزد، افزود: در گوشه‌ای از تهران ناامنی ایجاد شد، نیروی انتظامی و نظام با بزرگواری رفتار کردند، اما باید از این افراد تبری جست، کارشکنی و همسویی با دشمن خیانت به نظام است.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی که جمهوری اسلامی به واسطه فشار دشمنان و کشورهای مختلف مظلوم واقع شده است از انصاف به دور است که در خانه نیز عده‌ای اقدام به تخریب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا گفت: باید مسئولان سازمان هواپیمایی، وزارت راه امور را بیش از پیش رصد کنند و مراقبت 100 درصدی داشته باشند اگر شرایط جوی و یا فنی مناسب نیست نباید پرواز انجام شود و حتی در صورت لزوم از کریدورها ‌و یا مسیرهای دیگر انجام شود.

وی با اشاره به هفته امور تربیتی گفت: اُم‌المسائل ما تربیت است، تربیت اساس راه اسلام و پیغمبر است که برای تربیت انسان‌ها آمده‌اند و باید قدردان این نعمت بزرگ بود، تربیت اساسی‌ترین مسائل، اعتقادی، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی است که نه تنها در شعار بلکه باید در عمل وارد شود.

امام جمعه اراک در نماز عبادی سیاسی امروز اراک با اشاره به خطبه‌های فدک اظهار کرد: نماز پرچم اسلام است که بسیار مورد تاکید حضرت زهرا(س) بوده است و امروز به برکت انقلاب اسلامی هر هفته کلاس نماز جمعه در کشور برپاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha