• دوشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96121407742
  • منبع : نمایندگی لرستان

در جلسه بررسی مسائل مسکن مهر بروجرد مطرح شد؛

روزانه حدود 2 نفر در آسانسورهای مسکن مهر بروجرد گرفتار می‎شوند

روزانه حدود 2 نفر در آسانسورهای مسکن مهر بروجرد گرفتار می‎شوند

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده ساکنان مسکن مهر از اقشار ضعیف جامعه هستند.

به گزارش ایسنا، عباس گودرزی در جلسه بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل و مشکلات مسکن مهر بروجرد، اظهار کرد: عمده ساکنان مسکن مهر از اقشار ضعیف جامعه هستند که باید هرچه سریعتر مشکل این منطقه مرتفع شود. کدام یک از ما حاضر است در بلوکی که شش طبقه بوده و آسانسور ندارد به در مدت زمان کوتاه زندگی و تردد کند؟ شایسته نیست که برخی از ولی‌نعمتان ما در رنج و مشقت زندگی کنند.

گودرزی اضافه کرد: این مردم مستحق مساعدت هستند و مسئولان باید در راستای رفع مشکلات آن‌ها در مسکن مهر تلاش کنند.

حمیدرضا بوالحسنی رئیس دادگستری بروجرد نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای شکل‎گیری مسکن مهر، ساز و ‌کار فنی آن رعایت نشده است. پرونده مسکن مهر به کارشناسان خبره واگذارشده که علت طولانی شدن رسیدگی به آن روند کارشناسی‎های فنی است.

رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به مشکلات تعاونی توحید مسکن مهر بروجرد، افزود: از دو سال پیش طرح شکایت از این تعاونی شکل گرفته که به دلیل اینکه باید دقیق کارشناسی صورت گیرد زمان آن طولانی می‎شود.

محمدابراهیم بیانی، رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز گفت: روزانه یک تا دو نفر در آسانسورهای مسکن مهر بروجرد گرفتار می‎شوند و توسط نیروهای آتش‌نشانی نجات می‌پایند.

وی با بیان اینکه این اتفاقات دو علت دارد، اظهار کرد: یکی از علت‏ها،  نبود برق ذخیره در آسانسورها بوده و علت دوم این است که زمان تحویل به آتش‌نشانی تحویل داده نمی‎شوند.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: مسکن مهر بروجرد در حوزه خدمات عمومی، بهداشتی و درمانی با مشکل روبرو است.

به گزارش ایسنا، علی کورانی فر در جلسه بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل و مشکلات مسکن مهر بروجرد، اظهار کرد: در مسکن مهر بروجرد معادل یک شهر در آنجا جمعیت ساکن هستند.

فرماندار ویژه بروجرد تصریح کرد: باید در زمینهٔ معابر عمومی، ورودی و آسفالت مسکن مهر کمک و همکاری شود چون شهرداری به لحاظ درآمدی با مشکل روبرو است.

کورانی‎فر با بیان اینکه مسکن مهر بروجرد با کمبود فضاهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی و مذهبی روبرو است، اضافه کرد: فقط امسال یک مدرسه در این منطقه ساخته شده که در ایام مبارک دهه فجر افتتاح و به بهره‎برداری رسید. تنها چیزی که در مسکن مهر بروجرد وجود دارد یک واحد آموزشی بوده و این منطقه فاقد مرکز درمانی است.

معاون استاندار لرستان گفت: عمده مشکل مسکن مهر بروجرد مربوط به آسانسور است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: 6087 مسکن مهر در بروجرد تحویل داده شده است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، علی علیخانی در جلسه بررسی و تصمیم گیری در خصوص مسائل و مشکلات مسکن مهر بروجرد، اظهار کرد: از 6386  واحد مسکن مهر استان تاکنون 6087 واحد تحویل متقاضیان شده است. 320 واحد از این تعداد باقی مانده و 120 واحد به علت مشکلاتی که در تعاونی‎ها ایجاد شده پرونده قضایی دارند که هرچه زودتر باید برای آنها رای صادر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: 50 واحد بلاتکلیف و بدون متقاضی بودند که اخیرا به پادگان "مهندسی" تحویل داده شده است.

علیخانی بیان کرد: اقداماتی که مربوط به اداره راه و شهرسازی بوده در دستورکار است؛ 85 درصد از اصلاح معابر و پیاده‎رو سازی سایت‎های مسکن مهر بروجرد به اتمام رسیده و مابقی نیز تا آخر اردیبهشت 97 به پایان می‎رسد.

وی با اشاره به مشکلات آسانسورهای مسکن مهر بروجرد، افزود: سرویس‎های ماهانه تعدادی از آسانسورها باید انجام شده و سرویس برخی از آنها نیز به دلیل اجباری شدن استاندارد متوقف شده‌اند که باید سریع برای استانداردسازی اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی بروجرد اظهار کرد: احداث یک مسجد برای سایت مسکن مهر بروجرد تصویب شده که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: 23 درصد آسانسورهای مسکن مهر استان دارای تائیدیه هستند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، مرضیه قنبریان در جلسه بررسی و تصمیم گیری در خصوص مسائل و مشکلات مسکن مهر بروجرد، اظهار کرد: از سال 83 شورای عالی تصمیم گرفت که آسانسورها استاندارد شوند.

وی با بیان اینکه بحث ایمنی و سلامت مردم برای ما مهم است، افزود: سامانه مدیریت آسانسور تشکیل شده که مشخصات در آن ثبت و بعد از آن به شرکت بازرسی واگذار می‎شود.

مدیرکل استاندارد لرستان تصریح کرد: در کل استان پنج شرکت بازرسی وجود دارد که بعد از بازرسی در صورت نبود نقص گواهی استاندارد برای آسانسور صادر می ‎‌شود. براساس استاندارد آسانسور تا زمانی ‎که تائیدیه استاندارد صادر نشود شهرداری نباید پایان کار صادر کند.

وی با بیان اینکه 23 درصد مسکن مهر لرستان دارای تائیدیه هستند، بیان کرد: مابقی آسانسورهای مسکن مهر استان دارای نواقصی هستند که باید بررسی شوند.

همچنین قاسمی، مدیرعامل تعاونی مسکن مهر بروجرد در این جلسه اظهار کرد: تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر بروجرد در سال 90 و 91 تحویل داده شده که آن زمان بحث استاندارد مطرح نبود.

وی تصریح کرد: مسکن مهر بروجرد 245 بلوک وجود دارد که آسانسور در 237 واحد نصب شده و فقط 47 آسانسور موفق به دریافت استاندارد شده‎اند. 14 آسانسور دیگر مسکن مهر بروجرد در حال دریافت استاندارد هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha