• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 97020301847
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر ضرورت گسترش توریسم درمانی در خراسان‌جنوبی

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر ضرورت گسترش توریسم درمانی در خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اجرای اولین عمل جراجی توریسم درمانی در استان گفت: امیدواریم این امر در خراسان جنوبی گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، کاظم قائمی امروز (سوم اردیبهشت ماه) در اولین مجمع سلامت استان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر 9 دانشکده در استان با 3355 دانشجو در 24 رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در استان دستاوردهای بسیار داشته اما انتقاداتی به طرح وارد است که می‌توان منصفانه با آن برخورد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: افزایش بیمارستان‌های استان از هشت بیمارستان به 14 بیمارستان از مهم ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان است.

قائمی ادامه داد: طی چهار سال اجرای طرح تحول سلامت در استان تخت‌های فعال بیمارستان‌های با رشد ۴۴ درصدی از ۷۹۹ تخت به 1052 تخت افزایش یافته است.

وی بیان کرد: اولین جراحی توریسم درمانی در بیمارستان رازی از کشور عراق در استان انجام شد که امیدواریم بحث توریسم درمانی در استان گسترش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش اورژانس هایی جاده‌ای به 61 اورژانس، و استقرار دو پایگاه اورژانس هوایی در استان از مهم‌ترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان بوده است.

قائمی تاکید کرد: در راستای ارتقاء کیفیت درمان در استان خرید دستگاه پلاسما فرز برای بیمارستان ولیعصر و دستگاه شتاب دهنده خطی برای بیمارستان ایران مهر نیز اجرایی شده است.

وی بیان کرد: در قالب طرح تحول سلامت سهم پرداختی مردم در امر   بهداشت و درمان از حدود ۳۸ درصد قبل از اجرای طرح به 48.5 درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: درسفر سه روزه به کابل افغانستان و بازدید از بیمارستان‌های این شهر بخش اطفال استان به نسبت افغانستان از وضعیت بهتری برخوردار است.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha