• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 97023117399
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

استاندار ‌عنوان کرد:

واگذاری ۵۳۹ پروژه نیمه تمام و تکمیل شده خراسان رضوی در دو سال اخیر به بخش خصوصی

واگذاری ۵۳۹ پروژه نیمه تمام و تکمیل شده خراسان رضوی در دو سال اخیر به بخش خصوصی

ایسنا/خراسان رضوی ‌استاندار خراسان رضوی گفت: طی دو سال اخیر 539 پروژه نیمه تمام و تکمیل شده در استان با توجه به ظرفیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است‌.

‌به گزارش ایسنا- ‌به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه در پی تصویب ماده دو قانون‌الحاق و مواد 43 و88 قانون‌الحاق، این موضوع از سال 94 در استان فعالانه و با جدیت پیگیری شده است، اظهارکرد: در سال 95 سهمیه استان برای واگذاری این واحدها به بخش خصوصی 108 پروژه تعیین شد اما در پایان سال موفق به واگذاری 345 پروژه به بخش خصوصی شدیم.


وی با بیان اینکه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام کار بسیار دشواری است، خاطر‌نشان کرد: بخش خصوصی برای گرفتن یک طرح یا پروژه‌ای که از ابتدای در آن حضور و دخالت نداشته خیلی انگیزه ندارد و به سهولت در آن به دلیل عدم اطلاع کامل از جزئیاتش تعامل نمی‌کند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: از این رو استان برای جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های کلان عمرانی طی سه سال اخیر تلاش زیادی صرف کرده و تاکنون هم در این راستا توفیقات خوبی داشته است، چنان که در سال 95 استان در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و تکمیل شده به بخش خصوصی رتبه دوم کشور را بدست آورد.

رشیدیان ادامه داد: در سال 96 هم تعهد و سهمیه استان واگذاری 145 مورد از این طرح‌ها بود که در پایان سال بیش از این میزان یعنی 194 طرح واگذار گردید.

وی از جمله طرح‌هایی که طی این دو سال در استان به بخش خصوصی واگذار شده را طرح‌های حوزه راه چون آزادراه مشهد – قوچان، باند دوم تربت‌حیدریه – رشتخوار، خواف، خط انتقال گاز برای مجتمع‌های فولادی سنگان، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای گلبهار، سبزوار، کاشمر، نیروگاه‌های برق راشد تربت‌حیدریه وابن یمین سبزوار، بخش بخار نیروگاه فردوسی و مانند آن عنوان کرد که با سرمایه‌گذاری این بخش در حال انجام است.

 استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در مجموع طی چهار سال گذشته 72 هزار ریال پروژه و طرح عمرانی کلان با مشارکت بخش خصوصی در استان به انجام رسیده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha