• دوشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97042513352
  • خبرنگار : 80001

ادعای نایب رییس اتحادیه املاک

مستاجران در حال ترک تهران هستند

مستاجران در حال ترک تهران هستند

نایب رییس اتحادیه املاک گفت: رشد قیمت مسکن باعث شده تا بسیاری از مستاجران به شهرهای اقماری تهران مهاجرت کنند که همین موضوع مشکلات عبور و مرور را رقم می‌زند.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش قیمت مسکن و اجاره بها  در شهر تهران شاهد روند مهاجرت اقشار اجاره‌نشین از تهران به سمت شهرهای اطراف از جمله کرج، شهریار، پردیس، رودهن و غیره هستیم؛ این جابه‌جایی از نظر رفت و آمد ابعاد منفی دارد. ممکن است حاشیه‌نشینی، قدرت خرید مستاجران را بالا ببرد ولی باعث مشکلات اجتماعی و معضلات عبورو مرور می‌شود.

وی افزود: اصلی‌ترین شاخص اجاره بها قیمت مسکن است که در ماه‌های اخیر حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و شکی نیست که باید اجاره بها نیز به همین میزان رشد کند اما افزایش نرخ اجاره باید متناسب با اسفندماه باشد، نه رشد سال ۱۳۹۷. در حال حاضر مستاجران امکان پرداخت رقم‌های غیرمتعارف اجاره بها را ندارند.

عقبایی با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان همزمان با فصل پیک نقل وانتقالات، روند اجاره بها رو به رشد بوده گفت: هرچه به مردادماه نزدیک‌تر می‌شویم رشد اجاره بها ملموس‌تر می‌شود. خیلی از مستاجران به دلیل این رقم‌های نامتعارف هنوز در حال گردش در بازار هستند که آیا می‌توانند خانه‌ی مورد نظر خود را با قیمت متعادل پیدا کنند یا مجبور می‌شوند به افزایش قیمت مالکین تن بدهند. لذا در شرایط فعلی بازار اجاره ملتهب است و لازم است دولت حرکتی کوتاه مدت در این بخش از طریق ارایه تسهیلات ویژه به بعضی دهک‌های مستاجرانجام دهد تا توان خود را همسطح با رشد اجاره بها بالا ببرند. اقدام دیگر می‌تواند افزایش حقوق کارکنان و کارمندان دولت باشد که در قدرت پرداخت مستاجران اثرگذار است. هم‌چنین مشاوران املاک وظیفه دارند موجران را توجیه کنند که رشد اجاره بها متناسب با توان مخاطب باشد و ارزش خانه را با سود بانکی وسایر بازارها مقایسه نکنند.

نایب رییس اتحادیه املاک ادامه داد: در میان مدت هم انتظار این است که دولت مسکن استیجاری را استارت بزند تا حداقل در شهرهای بزرگ مقداری واحد تزریق شود مقداری بازار اجاره را کنترل کند. بعد از این برنامه میان‌مدت، دولت برنامه بلندمدت در مسکن استیجاری در دستور کار قراردهد. خوشبخاتانه دولت و مجلس با این طرح موافقند و می‌توانند آن را در بودجه ۱۳۹۸ لحاظ کنند. در مسکن اجتماعی که دولت کار خاصی نکرد ولی می‌تواند در عرصه مسکن استیجاری ورود پیدا کند.

به گزارش ایسنا، جهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا در روز ۱۴ تیرماه راه‌حل‌های کنترل بازار مسکن را با حضور فعالان این بخش بررسی کند. در این برنامه ۹ راهکار توسط وزارتخانه ارایه شد که بعضی مدعوین آن‌ها را مناسب ارزیابی کرده و برخی گفتند جهش فعلی مسکن درواقع نوعی اصلاح قیمت ناشی از رشد نقدینگی و انتظارات تورمی است که راه‌حل خاصی برای آن وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۵ ۱۹:۱۱

خوبه احمدی نژاد این مسکن مهر رو اطراف تهران ساخت ....!

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۵ ۲۳:۰۸

انشاالله به سلامتی و دل خوش برن جاهای دیگه که پر از فرصت و آرامشه . خیلی خوشحالم به عنوان یک تهرانی براشون . البته اگر بشه باور کرد تو منطقه ۱۹ و ۲۰ و ۲۲ این انبوه زشت خونه هایی که داره ساخته میشه برای ارواحه نه انسانها ...

avatar
۱۳۹۷-۰۴-۲۶ ۰۰:۲۶

تنها علت افزایش اجاره بها نیست. بیشترین علت مهاجرت معکوس از تهران هزینه های سنگین زندگی در پایتخت و افزایش بیکاری هست. درتهران هم وضعیت اشتغال وخیم هست.

avatar
۱۳۹۷-۰۵-۰۶ ۱۲:۳۸

«برای حفظ دین و زندگی خود از تهران فرار کنیم» روایت در مورد تهران از مفضل نقل شده كه گفت: حضرت امام صادق(ع) به من فرمودند: ای مفضل آیا می دانی که" دارالزوراء" در کجا واقع شده است؟ من عرض کردم: خدا و حجت او بهتر می دانند، فرمودند: ای مفضل بدان که در حوالی ری کوه سیاهی است که در پایین آن شهری بنا می شودکه آن را طهران(تهران) می نامند و در آن «دارالزوراء» است، و آن شهری است که ساختمانها و کاخهایش مانند قصرهای بهشت است و زنانشان(در زیبایی) مانند حور العین اند آن زنها لباس کفار در بر می کنند و با پوشش کفار خود را می آرایند و بر «زین» سوار می شوند و برای شوهرانشان تمکین نمی کنند و دستمزد کار وکاسبی و درآمد شوهرانشان (در خرج و برجی که دارند) کفاف آنها را نمی دهد و بدین لحاظ از شوهران خود طلاق می کنند(و بزور از آنها طلاق می گیرند)؛ و مردان از مردان ارضا می شوند؛ و زنان از زنان؛ و مردان خود را شبیه زنان می سازند و زنان شبیه مردان؛ و اگر می خواهی که دین خود را نگه داری آنجا را برای محل سکونت انتخاب نکن زیرا که آنجا محل فتنه است و همچون روباهی که برای حفظ و نگهداری فرزندان خود پیوسته از این سوراخ به آن سوراخ می رود به قلة کوهها گریزان باش. پس وای بر کسی که آنجا را محلّ سکونت خویش قرار دهد؛ پس بی گمان، کسی در آن شهر می‏ماند که بدبخت باشد، و کسی از آنجا بیرون می‏رود که در رحمت خدا باشد.( و به ناگاه، به حادثه ای چنان نابود و درهم کوبیده شود، که کسانی که قبلا آن را دیده اند از آنجا گذر کنند تصور کنند مسیر را اشتباه آمده اند.) منابع: بحار الانوارعلامه مجلسی-ج 53، ص 5 - 14، ب 28 الغیبة، ص 149، ب 10، ح 4. مستدرک الوسائل: ج 6 ص 188 ح 6737 میزان الحکمة: ج 1 ص 59 مرندی، مجمع النورين، ص 297 - 298 جمع النورین: ص ۲۹۷ منتخب التواریخ ص، ۸۷۵