• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 97053016091
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

نماینده قصرشیرین:

"منطقه آزاد تجاری قصرشیرین" فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران است

"منطقه آزاد تجاری قصرشیرین" فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران است

ایسنا/کرمانشاه نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف منطقه آزاد تجاری قصرشیرین طی دو هفته آینده در مجلس، از این منطقه به عنوان فرصتی مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فرهاد تجری در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروز (30 مرداد) برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین طی یک تا دو هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد و باید با سرعت پیگیر اجرای کارهای آن باشیم.

وی از منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان فرصتی مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان یاد کرد که باید هرچه زودتر امکانات و زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه فراهم شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت دیگر مانند گذشته امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها را ندارد و باید سراغ بخش خصوصی برویم، خاطرنشان کرد: نمونه طرح‌های دولتی که در کرمانشاه به دلیل مشکلات به نتیجه نرسیده پالایشگاه "آناهیتا" است که مصوبه سفر مقام معظم رهبری و سفرهای هیات دولت را هم دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه جذب سرمایه‌گذاران را راهکار توسعه استان و همچنین مقابله با معضل بیکاری دانست و تاکید کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران نیازمند تسهیل فضای کسب و کار و هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم بخش خصوصی را کمک و تقویت کنیم.

تجری گفت: باید مقررات دست و پاگیر را حل کنیم و اجازه ندهیم این مقررات مانع استفاده از فرصت‌ها برای استان شود. البته داشتن حساسیت در برخی موارد که زمینه فساد اقتصادی و فرار مالیاتی را فراهم می‌کند تا حدودی ضروری است.

در ادامه سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: علی رغم همه تلاش‌هایی که مسئولین انجام می‌دهند، مردم هنوز در پیچ و خم کارهای اداری گرفتارند.

وی افزود: استاندار به عنوان نماینده تام الاختیار دولت باید خروجی جلسات را به گونه‌ای مدیریت کند که برای مردم ملموس باشد و در زندگی کاری و اقتصادی مردم خود را نشان دهد.

جاسمی حل مشکلات مردم را نیازمند داشتن مدیران ریسک پذیر دانست که شجاعت کار کردن داشته باشند.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز به مشکلات پیش روی بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: گاهی به دلیل مشکلات تامین اجتماعی، بدهی بانکی و ... شاهد آن هستیم که حکم پلمب ماشین آلات و توقف خط تولید صادر می‌شود که این کار باعث متوقف شدن چرخه تولید و بیکاری کارگران می‌شود.

وی ادامه داد: تقاضا داریم توقیف خط تولید و ماشین آلات با سایر موارد مانند توقیف اموال، کالا و ... جایگزین شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه یادآوری کرد: مشکل دیگر این است که تامین اجتماعی ابلاغ بدهی به صاحبان تولیدی‌ها را به صورت اینترنتی و از طریق ایمیل انجام می‌دهد که گاهی به دست آنها نمی‌رسد و هزینه‌های میلیونی را برای آنها رغم می‌زند که چون موعدش گذشته قابل اعتراض نیست.

کاشفی درخواست کرد در کنار ابلاغ الکترونیکی، همچنان ابلاغ کتبی هم تدوام پیدا کند.

وی از روند طولانی و عجیب صدور کد اقتصادی که مبنای تمام فعالیت های اقتصادی است، هم انتقاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha