• چهارشنبه / ۲ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97080200790
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

دریافت خدمات بهداشتی زائرین پاکستانی در دو درمانگاه مجهز در مرز میرجاوه

دریافت خدمات بهداشتی زائرین پاکستانی در دو درمانگاه مجهز در مرز میرجاوه

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر دو درمانگاه برای زائرین اربعین در پایانه مرزی میرجاوه فعال شده و از مجموع افرادی که برای ویزیت به درمانگاه مراجعه می کنند، در صورت تشخیص پزشک و موارد اضطراری به اعزام توسط تیم فوریت‌های سلامت به بیمارستان منتقل می شوند.

‌به گزارش ایسنا- ‌طباطیایی در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه افزود: تمامی زوار پاکستانی به محض ورود به میرجاوه در نقطه صفر مرزی از نظر بررسی بیماری‌های واگیر مورد معاینه قرار می گیرند.

طباطبایی با بیان این که ارائه خدمات سلامت ا ز نخستین روز ورود زوار پاکستانی  به کشور شامل غربالگری و واکسیناسیون فلج اطفال به نحو مطلوبی اجرا شده است، خاطر نشان کرد: با احتساب ا مروز  بیش از 27 هزار نفر از زوار پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان سیستان وبلوچستان گردیده اند و خدمات سلامت را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیماریابی، واکسناسیون، سم پاشی، گند زدایی محل های اسکان، نظارت بر کلر زنی آب و مواد غذایی توزیع شده و نظارت بر جمع آوری و دفع صحیح پسماندها از جمله اقدامات بهداشتی است که در محل توقف و اسکان این زائرین انجام می شود.

وی افزود: شناسایی موارد ابتلا به بیماری هایی مثل مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای زائرین عزیز انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) افتخار و سعادتی بزرگ است گفت: تا ورود آخرین نفر از زائرینی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند، تا زمان بر گشت به کشورشان تیم های بهداشت ودرمان دانشگاه در مرز حضور خواهند داشت و تمامی خدمات را به آنان ارائه خواهند کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha