• دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98081308029

رویای قاچاق بازهای بوجاق کابوس شد

رویای قاچاق بازهای بوجاق کابوس شد

ایسنا/گیلان رئیس اداره پارک ملی خشکی دریای بوجاق گفت: تله های کار گذاشته شده توسط شکارچیان متخلف در این اکوسیستم ارزشمند جمع آوری شد.

ابراهیم غلامی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط بسیار مناسب و اکوسیستم کم نظیر پارک ملی بوجاق که شرایط زیستی و زمستان گذرانی برای پرندگان مهاجر و به ویژه پرندگان پر ارزش شکاری را فراهم کرده، ولی متاسفانه همه ساله در این ایام با افزایش شکارچیان بی رحم که اقدام به تله گذاری به روش های مختلف جهت زنده گیری و صید این گونه پرندگان می کنند، مواجه هستیم.

وی افزود: امروز تله های بازگیری در پارک ملی خشکی دریایی بوجاق جمع آوری و معدوم شد.

 غلامی خاطرنشان کرد: در سال جاری به منظوره مقابله جدی و جلوگیری از این تخلف زیست محیطی پرسنل یگان اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندرکیاشهر اقدام به عمل پیشگیرانه و حضور موثر در مناطق تحت مدیریت شده است.

رئیس اداره پارک ملی خشکی دریای بوجاق تصریح کرد: در پی گشت های گوناگون بیش از 100 مورد تخریب و معدوم سازی تله ها بازگیری در این زمینه به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: با افزایش گشت های پایشی و استقرار نیرو محیط بان در ورودی های پارک تمام ترددها به شدت کنترل و از ورود افراد سابقه دار و گشت و گذار بی مورد آنان در پارک ملی جلوگیری و اقدام پیشگیرانه به عمل آمده است.

غلامی ادامه داد: متاسفانه این شکارچیان متخلف در صورت صید و زندهگیری این گونه های پرارزش، پرندگان شکار شده را به مناطق جنوبی کشور قاچاق کرده و در کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمتهای بسیار بالا به فروش می رسانند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره از دوست داران محیط زیست و مطلعین محلی درخواست می کند در صورت مشاهده افراد شکارچی یا دام های تعبیه شده جهت مقابله در اسرع وقت موضوع را به یگان این اداره اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha