• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98082214501
  • خبرنگار : 50163

هم‌زمان با هفته‌ کتاب محقق می‌شود

برگزاری بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه در استان زنجان

برگزاری بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه در استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: همزمان با هفته‌ کتاب بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه در استان زنجان برگزار می‌شود.

امیرعلی نیک‌بخش در جلسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم با اشاره به نام‌گذاری ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه به عنوان هفته کتاب، اظهار کرد: به مناسبت این هفته بیش از ۳۰ برنامه در شهرستان طارم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در توسعه کشور، ادامه داد: کتاب می‌تواند برای نسل‌های مختلف ماندگار باشد و پیام‌های مهمی را به آنان انتقال دهد. کتاب هیچ‌گاه ارزش خود را از دست نمی‌دهد و فضای سالم و با ضریب خطای کمتری نسبت به سایر فضاها دارد.

این مسئول با بیان این‌که امسال در هفته کتاب ۶۲۵ برنامه در سطح این استان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا، دیدار با کتاب‌فروشان و فعالان عرصه کتاب، جذب کتاب‌های اهدایی به کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب‌های به امانت رفته، از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی عضویت رایگان در کتابخانه‌ها است که به مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: روز ۲۵ آبان‌ماه امسال نیز عضویت در کتابخانه‌های سراسر استان رایگان است.

در ادامه این جلسه، فرماندار طارم نیز با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، اظهار کرد: مسیر توسعه هر کشوری از کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ می‌گذرد، لذا ترویج این فرهنگ از ضروریات هر جامعه‌ای است.

ستار صفری با تاکید بر این‌که کتاب باید به آسانی در دسترس مردم قرار گیرد، تصریح کرد: باید زمینه دسترسی آسان روستاییان به کتاب فراهم شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه از فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha