• دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98082717614
  • خبرنگار : 50059

۳۱ نفر زندانی جرائم غیرعمد قزوین آزاد می‌شوند

۳۱ نفر زندانی جرائم غیرعمد قزوین آزاد می‌شوند

ایسنا/قزوین رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: مقدمات آزادی ۳۱ نفر زندانی جرائم غیر عمد فراهم شده است و ظرف یکی دو روز آینده آزاد می‌شوند. مجموع کل بدهی این زندانیان بالغ بر ۱۷ میلیارد است که بخش اعظم این مبلغ را خود طلبکاران بخشیدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالله قدرتی - رئیس‌کل دادگستری استان قزوین- در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که با حضور مسئولان قضایی و مدیرکل اداره اوقاف استان قزوین در زندان مرکزی استان برگزار شد، اظهار کرد: سنت وقف یک سنت اسلامی و دینی است و در منابع شیعه مفصل به آن پرداخته‌شده است.

وی افزود: واقفان بزرگ‌ترین خیرین هستند چراکه خیرین دیگر فصلی و موردی به ستاد دیه کمک می‌کنند اما واقفان خیراتشان به‌صورت دائمی برقرار است. خوشبختانه موقوفاتی کمک به زندانیان جرائم غیر عمد وجود دارد که سبب آزادی این اشخاص می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، مقام ارشد قضائی استان گفت: باورمان بر این است که زندان به‌خصوص در جرائم غیر عمد جای مناسبی برای اصلاح فرد نیست بلکه باید شرایطی فراهم شود تا زندانی بتواند با حضور در اجتماع و در کنار خانواده، اشتباهات و خطاهای گذشته خود را جبران کند.

وی افزود: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در سال ۱۳۶۹ توسط شهید لاجوردی بنیان نهاده شد. نهالی که اینک تبدیل به شجره طیبه تنومندی شده است و به پشتوانه حمایت‌های مقام معظم رهبری، مسئولان بلندپایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خیرین و نیکوکاران عزیز موجبات آزادی بیش از ۱۳۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را در سطح کشور فراهم نموده است.

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: امروز مقدمات آزادی ۳۱ نفر زندانی جرائم غیر عمد فراهم شده است و ظرف یکی دو روز آینده آزاد می‌شوند. مجموع کل بدهی این زندانیان بالغ بر ۱۷ میلیارد است که بخش اعظم این مبلغ را خود طلبکاران بخشیدند، بخشی از آن را خود زندانیان پرداخت کرده‌اند و بخش دیگر را اداره کل اوقاف، متولیان موقوفه و تعدادی از خیرین و بخشی ستاد دیه استان پرداخت کرده‌اند.

وی بیان کرد: وقتی در جرائمی که فرد از روی غفلت، ناآگاهی و ناخواسته و یا به خاطر شرایط اجتماعی به زندان می‌افتد باید همه از همان روز تلاش کنیم تا شرایط آزادی او را فراهم نماییم.

رئیس‌کل دادگستری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این جلسه منشأ خیری شود تا ما موقوفاتی را در آینده داشته باشیم که ویژه کمک کردن به مددجویان زندانی باشد چراکه اکثر موقوفات به گونه ایست که باید در همان مورد خاص خودش مصرف شود و ما نمی‌توانیم ثمراتشان را برای کمک به مددجویان زندانی مصرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha