• دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98082717697
  • خبرنگار : 50176

رغبت جامعه به مطالعه آثار دیجیتال/ ارشاد از حوزه کتب دیجیتال حمایت می‌کند

رغبت جامعه به مطالعه آثار دیجیتال/ ارشاد از حوزه کتب دیجیتال حمایت می‌کند

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خرید کتاب مخاطب‌پسند و حمایت نویسندگان را اولویت ارشاد اعلام کرد و افزود: از حوزه کتب دیجیتال حمایت می‌کنیم چراکه در آینده نزدیک و با توجه به گستردگی فضای مجازی و گرانی کاغذ، انتشار کتاب کاهش خواهد یافت.

ناصر دولتشاه در بازدید از مجموعه انتشاراتی و کتاب‌فروشی ستارگان آسمان که به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: یکی‌از بهترین هفته‌های فرهنگی کشور هفته کتاب است که در این هفته نباید از زحمات اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب‌های منتشر شده غافل شد.

وی بر لزوم حمایت از تولید کتاب‌های مخاطب‌پسند و مورد نیاز جامعه تأکید کرد و ادامه داد: در حوزه کتاب و کتابخوانی باید به‌دنبال کتاب‌سازی باشیم. برخی کتاب‌ها را نباید تولید کرد اما چون آزادی قلم داریم کتاب‌های متنوعی تولید می‌شود که گاهاً برخی از این کتب مورد نیاز جامعه نیست.

دولتشاه، خرید کتاب مخاطب‌پسند و حمایت نویسندگان خوب را اولویت نخست ارشاد اسلامی لرستان در حمایت از تولید کتب مورد نیاز جامعه اعلام کرد و افزود: کتاب دیجیتال آینده کتاب را رقم خواهد زد و در ارشاد اسلامی لرستان نیز از حوزه کتب دیجیتال حمایت می‌کنیم چراکه در آینده نزدیک و با توجه به گستردگی فضای مجازی و گرانی کاغذ انتشار کتاب کاهش خواهد یافت، در حالی‌ که رغبت جامعه به‌ سمت مطالعه دیجیتالی گرایش پیدا کرده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزاری نمایشگاه کتاب را از دیگر حمایت‌های ارشاد اسلامی لرستان در ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب‌های منتشر شده استان برشمرد و گفت: در نمایشگاه کتاب امسال جلسه بررسی کتاب دیجیتال برگزار شد، در حالی‌ که بار محتوایی و مخاطب‌پسند بودن کتاب از شرایط لازم برای حمایت از کتاب‌های منتشر شده خواهد بود.

وی در خصوص چگونگی شناسایی و ارزیابی کتاب‌های مخاطب‌پسند اظهار کرد: برای نشر یک کتاب ابتدا تیم داوری و سپس تیم ارزیابی، محتوای کتاب را بررسی می‌کنند و در صورتی‌ که مورد تأیید قرار گیرد چاپ خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha